Victory

Exilia (expulsa) a "Laura Bozzo" de Mexico | Exile (remove) "Laura Bozzo" from Mexico

This petition made change with 450 supporters!

Solicito la aplicación del Artículo 33 constitucional, relativo a la expulsión del territorio nacional de personas extranjeras, como es el caso de Laura Cecilia Bozzo Rotondo mejor conocida como "Laura Bozzo". Esto en simpatía a la propuesta expuesta por la diputada Verónica Juárez Piña.

Esta petición no tiene ningun tinte politico, sino únicamente crear una television mas sana en Mexico. Para la cual las siguientes acciones deben de ser atendidas:

-Cancelar su programa de televisión en el que expone historias que vulneran los derechos de menores de edad y los pone en riesgo. Este tipo de show es mediocre, amarillista, falso e incita a la violencia. Coloca a las personas que ven este tipo de show en una situación de estrés psicológico (ya sea consciente o inconsciente).

-Su show presenta historias que denigran, exponen, agravian y revictimizan gravemente a los menores de edad, por lo cual la Ley General de los Derechos de las Niñas, Niños y Adolescentes debe de ser aplicada.

-Ejemplos de revictimizacion grave son los programas de la peruana de los días 7 y 8 de mayo de este 2015, titulados: "Mis padres me adoptaron para explotarme" y "En busca de mi madre”. Estos programas son un ejemplo en que: Una niña, niño a adolescente víctima o testigo puede sufrir tensión en sus relaciones con su familia, los compañeros y la comunidad, particularmente en casos de abusos sexuales, o incluso cabe la de que se produzca estigmatización por parte de la comunidad, lo que agrava su post-victimización.

-Separar a Laura Bozzo de la política interior de Mexico. Ella ha echo uso indebido de los helicópteros propiedad del Gobierno del Estado de México con fines de montar su show.

-Remover su programa del aire para evitar resultados negativos en la sociedad mexicana dado que de su programa tiene como como fin, objetivo y resultado de manera flagrante la incitación a la generación de violencia, la falsedad y humillación. Esto generando bullying (de hecho hasta en las mismas escuelas). Esta situación no debe de pasar desapercibida para este gobierno en turno.

-Laura Bozzo no debe de usar los medios para defender su caso. Esto solo crea polémica y division. Su caso debe de ser analizado por las autoridades correspondientes únicamente.

-Dar a conocer a la sociedad el trasfondo de sus roces con la justicia

Informacion publica y disponible en Internet fue compilada en este escrito.

---------------------------------

This petition requires the application of the Article 33 of the Mexican Constitution. This article addresses removing foreign persons from the Mexican territory, like Laura Cecilia Bozzo Rotondo (better known as Laura Bozzo). This supporting the proposal presented by the deputy Verónica Juárez Piña.

This petition is not charged with any political spin, but with the ultimate purpose of creating a healthier media in Mexico. For this, the next actions must be addressed:

-Cancelling her TV show. This TV show exposes cases that violate children's rights and put them in a vulnerable situation before society. This TV show is mediocre, false and only incites violence and scandal. It also puts viewers under a very high psychological stress whether they are aware of it or not.

-This TV show presents cases that denigrate, expose, do wrong and seriously re-victimize children. The General Law on Children Rights and Adolescents should be applied.

-Examples of serious re-victimization are the TV shows aired on the 7th and 8th of May this 2015. This shows entitled: "My parents adopt me to exploit me" and "Looking for my mother". In these TV shows, small children, teenagers (victims or witnesses) may suffer stress in their relationships with family, peers and the community (particularly in cases of sexual abuse). Stigmatization from the community may occur aggravating post-victimization.

-Laura Bozzo should by all means be separated from the Mexican internal politics. She has misused property owned by the Government of the State of Mexico (e.g., helicopters) for the purpose of mounting her shady show.

-Her TV show should be removed to avoid negative results in Mexican society. This because it produces negative results in the Mexican society (incitement to violence, falsehood and humiliation). and generates bullying. This situation should not be ignored for this current government.

-Laura Bozzo should not be using the media to defend herself. Her case should be judged and decided on merely by the authorities that have the powers to analyze it.

-Make society aware of her previous involvements with justice attempting to prosecute her

Public information available over the Internet was used in the preparation of this petition.

Today: David is counting on you

David Terrazas needs your help with “Expulsa a "Laura Bozzo" de Mexico | Remove "Laura Bozzo" from Mexico”. Join David and 449 supporters today.