Petitioning European Parliament and 2 others

Gør internettet Fair for udøvende kunstnere

0 have signed. Let’s get to 35,000.

Mere end 1 billion sange, film og tv- serier er allerede blevet streamet online i 2015. Det er mere end det dobbelte af omfanget i 2014.

Men selvom Spotify, Netflix, iTunes og andre lovlige on-demand streaming og download-tjenester fortsætter med at vokse i popularitet og værdi, får Udøvende kunstnerne stadig ikke en rimelig andel af de indtægter, der genereres af deres indspillede præstationer.

For at ændre på denne urimelige situation, er fire internationale organisationer, der tilsammen repræsenterer mere end en halv million kunstnere i Europa (AEPO-ARTIS, EuroFIA, FIM og IAO) gået sammen og har lanceret en kampagne for en retfærdig behandling af kunstnere online (Fair Internet Kampagnen).

Mener du også de udøvende kunstnere bør have en rimelig betaling? Hvis ja, skal du skal blot deltage i underskriftsindsamlingen og dele linket hertil med dine venner og kolleger på de sociale medier. Kun ved et øget kendskab til problemet kan vi opnå en retfærdig lovgivning for udøvende kunstnere i Europa.

Tak for din støtte!

This petition will be delivered to:

FAIR INTERNET started this petition with a single signature, and now has 33,360 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Today: FAIR INTERNET is counting on you

FAIR INTERNET needs your help with “European Parliament, European Commission, European Council: Gør internettet Fair for udøvende kunstnere”. Join FAIR INTERNET and 33,359 supporters today.