Tap Air Portugal must refund all customers for cancelled flights

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 5.000!

Tap Air Portugal has cancelled hundreds of flights due to the covid-19 crisis. According to European rulings they are to refund their customers in a week time. Instead of refunding, Tap is offering vouchers to some customers and delaying refunds. We urge the European Comission to compel Tap to comply with European rulings or deny them the license to fly to/from European airports. We also urge Star Alliance to suspend Tap membership.

Tap Air Portugal ha cancelado cientos de vuelos por la crisis del covid-19. De acuerdo con la normativa europea, Tap tiene que reembolsar a los afectados en el plazo de una semana. Pero, en lugar de reembolsar, está ofreciendo vouchers y retrasando el pago. Instamos a la Comisión Europea a obligar a Tap a cumplir con la normativa europea y a retirarles la licencia para operar en Europa. Instamos también a Star Alliance a suspender la pertenencia de Tap a este grupo de aerolíneas.