MANIFEST ARRAN DELS SUCCESOS DE L’1 D’OCTUBRE I LES SEVES CONSEQÜÈNCIES

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!

MANIFEST SOBRE LA SITUACIÓ POLÍTICA CATALANA (En Català)

Lamentem de manera extremament profunda la violència exercida per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil contra ciutadans lliures, pacífics i exercint els seus drets durant la jornada del diumenge 1 d’octubre. Les escenes de violència, abús i repressió no poden tenir cabuda dins de cap marc institucional en el sí de la Unió Europea. Demanem i donarem suport, doncs, a totes aquelles  iniciatives que pretenguin investigar i denunciar els abusos per part dels cossos de seguretat de l’Estat.

Considerem que són la pròpia Guàrdia Civil i Policia Nacional els causants de la situació de tensió i por viscuda durant el diumenge 1 d’octubre, i observem que des del Ministeri de l’Interior es pretén allargar la seva estada a Catalunya de manera ininterromupuda. Contra això, fem una crida a tots els agents polítics, socials, econòmics i altres a demanar la seva retirada. És la seva presència la que crea tensió.

Volem assenyalar directament al Govern espanyol com a màxim i únic responsable de les escenes de violència, en alguns casos extrema, viscudes diumenge passat en diferents pobles i ciutats de Catalunya. Sense entrar a discutir la legalitat o no del referèndum, debat vigent i amb diversos punts de vista possibles, res, absolutament res justifica les pràctiques abusives dutes a terme per Policia Nacional i Guàrdia Civil. Demanem, per tant, responsabilitats polítiques: la dimissió del delegat del Govern a Catalunya, Enric Millo, la del Ministeri de l’Interior, José Ignacio Zoido, la de la Vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, i la del President, Mariano Rajoy.

Demanem calma, serenitat i pacifisme a tots els nostres companys i amics que, fent ús dels seus drets individuals inal·lienables, sortiran als carrers aquests propers dies per manifestar-se. Demanem no caure en provocacions, ni sentir-se temptats a utilitzar la violència per aconseguir qualsevol objectiu. Animem a tothom qui així ho senti a expressar la seva opinió democràticament i pacífica, com porta fent una gran part de la societat catalana en els últims 7 anys.

Finalment, volem extendre la nostra crida a la comunitat internacional, demanant a qualsevol qui vulgui fer seva la crida de mitjançar en el conflicte, de proposar solucions constructives que permetin rebaixar la tensió ambiental i que, en definitiva, permetin al poble català acostar-se a allò que una part de la seva societat demana: ser consultada sobre el seu futur política en un referèndum amb totals garanties jurídiques, polítiques i de seguretat.

Signat: Roger Pallarés Sastre i Adrián Segura Moreiras

MANIFIESTO SOBRE LA SITUACIÓN POLÍTICA CATALANA (En Castellano)

1.   Lamentamos de forma extremadamente profunda la violencia ejercida por parte de la Policía Nacional y la Guardia Civil contra ciudadanos libres y pacíficos que ejercían sus derechos durante la pasada jornada del 1 de octubre. Los actos de violencia, abuso y represión no deben tener cabida dentro de ningún marco institucional en el sí de la Unión Europea. Solicitamos y daremos apoyo, así pues, a todas aquellas iniciativas que pretendan investigar y denunciar los abusos por parte de los cuerpos de seguridad del Estado.

2.   Consideramos que son la propia Guardia Civil y la Policía Nacional los causantes de la situación de tensión y miedo vivida durante el domingo 1 de octubre. Por otro lado, observamos que desde el Ministerio del Interior se pretende alargar su estada en Cataluña de forma ininterrumpida. Contra ello, hacemos una llamada a todos los agentes políticos, sociales, económicos y otros a pedir su retirada. Es su presencia la que genera dicha tensión.

3.   Queremos señalar directamente al Gobierno español como máximo y único responsable de las escenas de violencia, en algunos casos extrema, vividas el domingo pasado en diferentes pueblos y ciudades de Cataluña. Sin entrar en la discusión sobre la legalidad o no del referéndum, debate vigente y con diversos puntos de vista posibles, nada, absolutamente nada justifica las prácticas abusivas llevas a cabo por parte de la Policía Nacional y la Guardia Civil. Pedimos, por tanto, responsabilidades políticas: la dimisión del delegado del Gobierno en Cataluña, Enric Millo, la del Ministro del Interior, José Ignacio Zoido, la de la Vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría y la del Presidente, Mariano Rajoy.

4.  Pedimos calma, serenidad y pacifismo a todos nuestros compañeros y amigos que, haciendo uso de sus derechos inalienables, saldrán a las calles en estos próximos días para manifestarse. Pedimos que no se caiga en provocaciones, ni sentirse tentados a usar la violencia para conseguir cualquier objetivo. Animamos a todo el mundo que así lo sienta a expresar su opinión democráticamente y de forma pacífica, como lleva haciendo una gran parte de la sociedad catalana en los últimos 7 años.

5.   Finalmente, queremos extender nuestra llamada a la comunidad internacional, solicitando a todo aquel que quiera mediar en el conflicto, mediante la propuesta de soluciones constructivas que permitan rebajar la tensión ambiental y que, en  definitiva, permitan al pueblo catalán acercarse a aquello que una parte de su sociedad pide: ser consultada sobre su futuro político en un referéndum con totales garantías jurídicas, políticas y de seguridad.

Firmado: Roger Pallarés Sastre y Adrián Segura Moreiras

MANIFESTO ON THE CATALAN POLITICAL SITUATION (In English)

We profoundly condemn the violence applied by the Policía Nacional and the Guardia Civil on free and peaceful citizens using their rights on Sunday, October 1st in Catalonia. Violence, abuse and repression need to have no space on any legal framework within the European Union. We stand for and we support all initiatives that aim at investigating and denouncing the abuses made by the State security apparatus.

We believe that the Guardia Civil and the Policia Nacional are the main responsible actors causing the scenes of tension and fear on Sunday, October 1st. Besides, we observe that the Spanish Ministry of the Interior aims at prolonging their stay in Catalonia without due date. Against that, we call on all political, social and economic agents to ask for their withdrawal. It is their presence what causes the mentioned tension.

We want to point directly at the Spanish Government as the main responsible for the scenes of violence, in some cases extreme violence, that took place on Sunday, October 1st. Without aiming at going in depth in the debate on whether the referendum is legal and binding or not -debate that it is completely fair and with several valid perspectives- nothing, absolutely nothing justifies the abusive practices undertaken by the Policia Nacional and the Guardia Civil. We ask, therefore, for political responsibilities: the resignation of the Spanish Government Delegate in Catalonia, Enric Millo, the resignation of the Minister of Interior, José Ignacio Zoido, the resignation of the Vice-President, Soraya Sáenz de Santamaría and the resignation of the President, Mariano Rajoy.

We ask for serenity and a peaceful attitude to all our colleagues and friends who, using their unalienable rights, will pop into the streets to demonstrate. We ask not to fall in provocations of any kind, and not resort to violence in any case. We encourage everyone to express their opinion democratically and pacifically, as a big part of the Catalan society has been doing for the last seven years.

Finally, we want to extend our call to the international community, asking anybody that wants to mediate in the conflict through constructive solutions designed to lower the tension and that, as a consequence, allow the Catalan people to get closer to what a great part of its society asks: to be consulted on their political future in a referendum with full legal, political and security guarantees.

Signed: Roger Pallarés Sastre and Adrián Segura Moreiras

Hoy: Adrián cuenta con tu ayuda

Adrián Segura necesita tu ayuda con esta petición «European Commission: MANIFEST ARRAN DELS SUCCESOS DE L’1 D’OCTUBRE I LES SEVES CONSEQÜÈNCIES». Únete a Adrián y 29 personas que ya han firmado.