Help Venezuelan people start vaccination against COVID-19

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Anna Perez started this petition to European Commission and

The dictator Maduro and his government are unable to control the situation that Venezuelans are experiencing due to the corona virus. Maduro does nothing to protect Venezuelans against Covid-19 and the situation is becoming more alarming every day, as expected, in a country where most of its inhabitants live in extreme poverty and the government threatens, imprisons or kills who are against him.
Hospitals do not have enough medical supplies or personnel available to fight the pandemic and are overwhelmed with COVID-19 patients. Most Venezuelans do not even have enough money to eat and public services such as water and electricity do not work properly, making it easier for the virus to spread, since something as simple as washing hands with soap or disinfecting with alcohol is an impossible mission, especially in the neighbourhoods where the poorest people live.
There are not enough intensive care beds in hospitals and in private clinics the prices are unpayable for most Venezuelans.
Covid-19 cases are increasing day by day and the figures announced by the corrupt and oppressive Maduro government are false and far below the true reality.
We need your help and collaboration so that the covid-19 vaccines arrive in Venezuela as soon as possible and start to vaccinate to prevent more people from dying from covid-19.

Spanish text:

El dictador Maduro y su gobierno son incapaces de controlar la situación que viven los venezolanos debido al corona virus. Maduro no hace nada para proteger a los venezolanos contra el Covid-19 y la situación es cada día más alarmante, como era de esperar, en un país donde la mayoría de sus habitantes vive en extrema pobreza y el gobierno amenaza, encarcela o mata a quienes están en su contra.
Los hospitales no tienen suficiente material o personal médico disponible para combatir la pandemia y están abrumados con pacientes con covid-19. La mayoría de los venezolanos ni siquiera tienen suficiente dinero para comer y los servicios públicos como el agua y la luz no funcionan correctamente, lo que facilita la propagación del virus, ya que algo tan simple como lavarse las manos con jabón o desinfectarse con alcohol es una misión imposible, especialmente en los barrios donde vive la gente más pobre.
No hay suficientes camas de cuidados intensivos en los hospitales y en las clínicas privadas los precios son impagables para la mayoría de los venezolanos.
Los casos de covid-19 aumentan día a día y las cifras anunciadas por el corrupto y opresivo gobierno de Maduro son falsas y muy por debajo de la verdadera realidad.
Necesitamos de su ayuda y colaboracion para que las vacunas lleguen a Venezuela lo antes posible y comiencen a vacunar para evitar que más personas mueran por covid-19.

0 have signed. Let’s get to 500!