EBU: Show Europe The Alternative!

0 have signed. Let’s get to 2,500!

Petition in French, Spanish and German Below.

CALL ON THE EUROPEAN BROADCASTING UNION TO INVITE YANIS VAROUFAKIS TO THEIR DEBATE.

The European Broadcasting Union is hosting a debate on the 15th May with all candidates for the Presidency of the European Commission - well, with almost all candidates.

At these European Elections, millions of Europeans will not have the chance to see a candidate that truly represents them. For the first time, a transnational party, European Spring, is standing for election, offering Europeans, for the first time, the chance to vote for one single set of policies, regardless of where they live. With Benoit Hamon leading their list in France, Razem in Poland and a remarkable grassroot-led list in Germany, European Spring represents a voice that has never been heard in European politics before: the voice of European citizens. Regardless of whether you agree or not with their policies, this initiative deserves to be heard.

And European Spring has secured an extraordinary messenger for their historic initiative: former Greek Finance Minister, head of the Greek party MeRA25, and MEP candidate in Germany: Yanis Varoufakis.

Varoufakis has a unique insight into the European Union, and represents a vital current amongst our citizens: a string of harsh criticisms of the EU borne out from a love for the common project. With rising Euroscepticism, it is only right that we offer the chance for his  modest, realistic pro-European voice to be heard.

If the so-called ‘established’ parties and institutions are proud to defend their austerity policies, they should have no problem debating the one person who faced them down in 2015. I am asking you to sign this petition and ask the EBU to invite Yanis Varoufakis, now candidate for President of the European Commission for European Spring, to their debate.

Sign if you want to see candidates like Varoufakis ask real questions of the politicians that imposed austerity across the Union, and give him the chance to provide a vision for Europe that can represent all of us. In no election campaign are parties excluded from debate just because they are not ‘established.’

Whether left or right, supporter or not, it is only right that all views get a transnational hearing. Get Yanis to the debate!

PS. If you've got fighting spirit, send a polite (but robust!) email to ranson@ebu.ch asking why they have not invited other candidates!

(French)

UER/EBU: C’EST LE MOMENT DE MONTRER À L’EUROPE UNE VRAIE ALTERNATIVE!

Appel lancé à l’Union Européenne de Radio-Télévision (UER): Invitez Yanis Varoufakis au débat présentant les candidats à la présidence de la Commission Européenne (Spitzenkandidaten) !

L’Union Européenne de Radio-Télévision organise en eurodiffusion un débat entre tous les candidats à la présidence de la Commission Européenne....ENTRE TOUS?....enfin PRESQUE....

Malheureusement des millions d’européens n’auront pas la chance de découvrir LE candidat qui peut véritablement les représenter. Pour la première fois participe aux Élections Européennes LE parti transeuropéen: le Printemps Européen.
Le Printemps Européen offre aux européens pour la toute première fois la chance de voter pour un programme unique quelque soit le pays européen où ils résident. Représenté par la liste menée par Benoît Hamon en France, par le parti RAZEM en Pologne, par une liste citoyenne Demokratie in Europa en Allemagne...etc, le Printemps Européen porte une voix que la politique européenne n’a jamais incarnée: celle des CITOYENS européens. Que vous votiez ou non pour ces listes, la démocratie impose le droit pour cette voix d’être entendue.

Et ce programme, cette nouvelle voix sont portés par un messager reconnu: l’ancien ministre des finances grec, le chef de file du parti MeRA25 et candidat aux élections européennes en Allemagne: Yanis Varoufakis.

Varoufakis connaît l’Union Européenne de l’intérieur pour avoir lutté pour sortir son pays de la crise et il représente un élan vital pour les citoyens d’Europe: une voix critique des dysfonctionnements de l’Union Européenne pour permettre de la réformer et de la sauver.

A un moment où les eurosceptiques occupent tous les médias, il est logique d’offrir à cette voix profondément pro-Européenne l’opportunité de se voir entendue et écoutée.

Si les partis politiques établis sont si fiers de défendre leurs politiques austéritaires en Europe, ils ne devraient pas craindre d’avoir à débattre avec celui qui s’y est opposé en 2015 au nom de son pays.

JE SIGNE ici en demandant que l’UER invite à son débat, tout comme les autres candidats, Yanis Varoufakis, candidat à la présidence de la Commission Européenne, candidat du Printemps Européen.

SIGNEZ si vous voulez que ce débat en soit réellement un, un débat où Varoufakis interpellera les politiciens en place sur l’austérité imposée à l’Europe,
SIGNEZ si vous souhaitez que tous soient entendus. Il ne devrait pas y avoir de campagne démocratique dont des candidats seraient exclus sous prétexte qu’ils ne sont pas déjà au pouvoir !

Que vous soyez de droite ou de gauche, sympathisants ou non, faites savoir que vous êtes en faveur de débats démocratiques; exigez que Yanis Varoufakis soit invité à ce débat.

PS: Si vous vous sentez d’humeur combattante, n’hésitez pas à envoyer également un e-mail poli (mais ferme) à la représentante de l’UER Mme Ranson pour exiger que Varoufakis soit invité: ranson@ebu.ch

(Spanish) LLAMAMIENTO A LA UNIÓN EUROPEA DE RADIODIFUSIÓN PARA QUE INVITE A YANIS VAROUFAKIS A SU DEBATE DEL 15 DE MAYO.

La Unión Europea de Radiodifusión celebrará un debate con todos los candidatos a la presidencia de la Comisión Europea: bueno, con casi todos los candidatos.

En estas elecciones europeas, millones de europeos y europeas no tendrán la oportunidad de ver a un candidato que realmente les represente. Por primera vez, un partido transnacional, European Spring/Primavera Europea se presenta a las elecciones, ofreciendo a los europeos, por primera vez, la oportunidad de votar por un único conjunto de políticas, independientemente de dónde vivan. Con Benoït Hamon a la cabeza de su lista en Francia, Razem en Polonia y una notable lista de base en Alemania, la Primavera Europea representa una voz que nunca antes se había escuchado en la política europea: la voz de los ciudadanos europeos. Independientemente de si está de acuerdo o no con sus políticas, esta iniciativa merece ser escuchada.

Y Primavera Europea ha conseguido un mensajero extraordinario para su iniciativa histórica: Yanis Varoufakis, antiguo ministro de Finanzas griego, líder del partido griego MeRA25, y candidato a eurodiputado por Alemania.

Varoufakis tiene una visión única de la Unión Europea y representa una corriente vital entre nuestros ciudadanos: una serie de duras críticas a la UE que se manifiestan desde el amor al proyecto común. Con el creciente euroescepticismo, es justo que ofrezcamos la oportunidad de que se escuche su modesta y realista voz proeuropea.

Si los partidos e instituciones llamados "consolidados" se enorgullecen de defender sus políticas de austeridad, no deberían tener ningún problema en debatir con la única persona que se enfrentó a ellos en 2015. Le pido que firme esta petición y pida a la Unión Europea de Radiodifusión (UER) que invite a su debate a Yanis Varoufakis, candidato a la Presidencia de la Comisión Europea POR Primavera Europea.

Firma si quieres ver a candidatos como Varoufakis hacer preguntas reales a los políticos que impusieron la austeridad en toda la Unión y darle la oportunidad de ofrecer una visión de Europa que pueda representarnos a todos nosotros y a todas nosotras. En ninguna campaña electoral se excluye a los partidos del debate sólo porque no tienen representación amplia desde hace años en la Cámara.

Independientemente de que sean de izquierdas o de derechas, partidistas o no, es justo que todos los puntos de vista tengan una audiencia transnacional. ¡Lleva a Yanis al debate!

P.D.: Y si tienes espíritu de luchador/a, envía un correo electrónico cortés (¡pero potente!) a ranson@ebu.ch preguntando por qué no han invitado a otros candidatos.

(Deutsch)An die Europäische Rundfunkunion: Lade Yanis Varoufakis zur
öffentlichen Spitzenkandidaten-Debatte ein!

Die Europäische Rundfunkunion organisiert eine Debatte mit allen
Kandidaten für die Präsidentschaft der Europäischen Kommission –
naja, mit fast allen Kandidaten.
Bei diesen Europawahlen werden Millionen von Europäern nicht die
Gelegenheit haben, einen Kandidaten zu sehen, der sie wirklich
repräsentiert. Zum ersten Mal wird der European Spring, eine echte
transnationale Partei, zur Wahl antreten mit einem einzigen
Programm, für das die Europäer wählen können, unabhängig
davon, wo sie leben. Mit Benoit Hamon an der Spitze der Liste in
Frankreich, mit Razem in Polen und einer außergewöhnlichen Liste
in Deutschland repräsentiert der European Spring eine Stimme, die
in der europäischen Politik bisher nicht zu hören war: die der
europäischen Bürger. Unabhängig davon, ob du mit ihren Ideen
übereinstimmst, sollte diese Initiative zumindest Gehör finden.
Und der European Spring hat einen außergewöhnlichen Botschafter
für seine historische Initiative gefunden: Yanis Varoufakis, den
ehemaligen griechischen Finanzminister, Vorsitzender der neuen
griechischen Partei MeRA25 und MdEP Kandidat in Deutschland.
Varoufakis versteht die Europäische Union wie kein Zweiter und
stellt eine wichtige Strömung unter den europäischen Bürgern dar:
harte Kritik and er EU, aber geboren aus der Liebe zum
gemeinsamen Projekt. Im Angesicht des wachsenden
Euroskeptizismus ist es nur richtig, dass wir seine bescheidenen,
realistische und pro-europäische Stimme zu hören bekommen!
Wenn die etablierten Parteien und Institutionen so stolz ihre
Sparpolitik verteidigen, dann sollten sie kein Problem damit
haben, mit der einen Person zu debattieren, die ihnen 2015
entgegentrat. Deshalb bitte ich Sie, diese Petition zu unterstützen
und die Europäische Rundfunkunion aufzufordern, Yanis
Varoufakis, der Kandidat des European Spring für den Vorsitz der
Europäische Kommission, zur Debatte einzuladen.

Unterschreiben Sie diese Petition, wenn Sie wollen, dass
Kandidaten wie Varoufakis echte Fragen an die Politiker stellen, die
der Union eine Sparpolitik aufgezwängt haben, und wenn Sie ihm
die Chance geben wollen, eine Vision für Europa zu präsentieren,
die uns alle mit einschließt. In keinem Wahlkampf können Parteien
ausgeschlossen werden, nur weil sie nicht „etabliert“ sind.
Egal ob links oder rechts, Unterstützer oder nicht, es ist Sache des
Prinzips, dass alle Perspektiven transnationales Gehör finden. Auf
mit Yanis zur Debatte!
PS: Wenn Sie sich kämpferisch fühlen, dann schicken Sie eine
höfliche (aber robuste!) email an ranson@ebu.ch und fragen,
warum sie keine anderen Kandidaten eingeladen haben!