We want to live in a safe and healthy environment in NYC

23 have signed. Let’s get to 25!
Started
Petition to
Eric Adams

Why this petition matters

Started by Lorenzo Tatis

We are addressing this letter to  make you  aware of the amount of violations that residents of the city of New York have to deal with everyday.

Here are some of the most common violations:

1- Motorcyclists driving on sidewalks, putting in danger people's safety.

2-Cars with their mufflers being modified  just for the purpose of making noise ,creating  a lot of distress  on residents.

3- Cars being driven without a license plate  or with illegal one.

4-Cars being driven in the opposite direction, putting in danger the life of other drivers.

5- Cars passing red traffic lights, putting in danger the life of pedestrians.

6- Cars being driven  with extremely loud music.

We believe  that these issues can be easily fixed if the police take care of these violations,but our concern is that many times the police look the other way instead of confronting the violators.

We elected you as a mayor with the hope that you take care of the city affairs under  control  and give us back the peaceful and safe environment that residents of NYC deserve.

Please, make us proud of the election we made in November of 2021 when we elected you as our mayor.

We appreciate your attention  on this matter.

Thank you.

Note: copy of this letter will be sent to: New York State Governor,  NYC Commisioner of  Transportation,  the New York Times.  Daily News,  New York Post  and other  newspapers.

CARTA PUBLICA

Señor,

Eric  Adams

Alcalde de la ciudad de Nueva York.

Respectable señor  alcalde.

Los abajo firmantes,su conciudadanos seriamente preocupados por el estado de cosas existentes en nuestra ciudad, nos dirigimos a usted para dejarle saber que en las elecciones inclinamos el voto por el equipo de hombres y mujeres  que usted dirige en el entendido de que tenian la capacidad y la firmeza politica para erradicar  los graves males que afectan la gran manzana.

Entendemos oportuno senalar solo algunos de los problemas  que aquejan y afligen a la ciudad que usted dirige::

1.- Alto indice de crimenes de diversas indole.

2- Total irrespeto a las leyes y normas de transito por parte de choferes,motoristas y ciclistas hasta el extremo de coducir y/o estacionar su respectivos vehiculos  sobre las aceras o zonas peatonales poniendo en peligro la vida de los peatones.

3-Vehiculos conducidos sin la correspondiente tablilla y sin registracion,a lo que se agrega el ruido ensordecedor de dichos vehiculos  danando ostensiblemente el medio ambiente.

4- El doble y triple estacionamiento de carros y otros tipos de vehiculos con la indiferencia complice de la policia neorquina lo que constituye caldo de cultivo para accidentes altamente  peligrosos como se ven a diario.

5- La violacion alegre de las senales de transito generando muertes y heridos graves por accidentes.

Por ultimo, creemos que todos lo males senalados mas arriba tienen soluciones  siempre y cuando las autoridades competentes  asuman un rol responsable castigando en su justa medida a los culpable. Es nuestro gran deseo mantener el orgullode haber votado por usted y su equipo y que en los añales de la historia de Nueva York  quede ERIC ADAMS COMO EL MEJOR ALCALDE.

With all respect:

LORENZO TATIS,     JACINTO NUNEZ,     JAIMEN MORBAN,    ABELARDO RAMIREZ,    MARINO MEJIA, RAMON PENSO.

23 have signed. Let’s get to 25!