El unico idioma no es el ingles/English is not the only language in the world

0 persona firmaron. ¡Ayudá a conseguir 2,500!

Spanish version/english version follows it

Estoy muy preocupado por las acciones que esta tomando la Federacion inglesa de futbol con el jugador uruguayo, Edinson Cavani.

El uso la palabra "negrito" en una comunicación con un amigo en español, el cual es su idioma nativo.. En español esta palabra no implica racismo, ni ninguna otra clase de discriminación en contra de la persona a la cual se califica con este adjetivo. Por el contrario, implica cierto grado de confianza y cariño expresado hacia la otra persona.

La aplicación de la fonética y el significado de los sonidos de lengua inglesa a una comunicación en español, es no solo ignorante, sino también discriminatoria y ofensiva hacia quienes hablamos esos otros idiomas.

Se trata, ni mas ni menos, que de discriminación cultural y étnica. El mensaje que se está enviando es que la única cultura válida y moralmente aceptable es la cultura anglosajona, en desmedro de todas las demás.

Nosotros hablamos español, tenemos el derecho de usar nuestras palabras en conversaciones en nuestro lenguaje y exigimos el respeto a ese derecho y a nuestra cultura

English version follows.

I am very concerned about the actions taken by the english football asociation against uruguayan football player Edinson Cavani.

He used the word "negrito" in a communication with a friend, in spanish, which is his native language. In SPANISH this word, and the way he uses it, does not imply neither racism, nor any other kind of discrimination against the person who receives this adjective. On the contrary it implies some degree of afection, love, and confidence, expresed to the other person.

The fact that they are applying english phonetics and meaning to a communication happening in spanish is  not only ignorant, but also itself discriminatory and offensive to spanish native speakers

It is definitely cultural and ethnic discrimination. The message here is that the only valid and "morally accepted" culture is the british on top of any other.

We speak spanish, we have the right to use our words in conversations being held in our language. We demand the respect of that right and our culture