Petition Closed

TRIM NOT CHOP ENDESA , NO CORTES POR LO SANO

This petition had 174 supporters

ENDESA , NO CORTES POR LO SANO

Salvad el hermoso y viejo chopo de las manos de Endesa, la compañía eléctrica que planea cortarlo.

El árbol se yergue arrogante desde hace muchos años a los pies del pueblo.

Si Endesa está preocupada por la supuestamente posible caída del árbol sobre sus cables debería sanearlo.

Decid NO a la tala de este magnífico ejemplar, un icono del pueblo. El pueblo lo adora.

Algunos piensan que es preferible emprender acciones drásticas para evitar trabajo en el futuro.
Eso es anteponer el beneficio económico a la naturaleza, a la belleza.
Debemos desafiar estas actitudes intolerantes.
Los márgenes de beneficio económico no son una excusa aceptable para dañar el mundo natural.
No hay que valorar las mercancías por encima de la vida y la belleza. Ni tampoco el dinero.

Cada acto de resistencia es una voz para cambiar actitudes.

La fuerza de los individuos unidos puede crear movimientos para respetar lo que es infinitamente más poderoso que nosotros : La Naturaleza.

Save the beautiful old tree of Segura from the hands of Endesa, the electric company who plan to chop it down.

The tree has stood proudly at the foot of the village for one hundred years with no signs of the claimed threat of it falling. If Endesa are worried about it potentially falling on their power cables then they should trim the tree. Absolutely say NO to the felling of this magnificent and iconic tree that gives so much to the village. This tree is deeply loved.

Far too often there is a way of thinking that is to do something more drastic to avoid having to do further work in the future. This is clearly putting profit before nature and beauty. These unacceptable attitudes must be challenged. Profit margins are not an acceptable excuse for damaging the natural world. What commodity is more valuable than life and its beauty. Certainly not money.

Each act of resistance is a voice for a change in attitudes. In gathering together, the strength of individuals can create movements towards a respect for what is infinitely more powerful than us; Nature.

Today: Vanessa is counting on you

Vanessa Lucas-Smith needs your help with “ENDESA: TRIM NOT CHOP”. Join Vanessa and 173 supporters today.