END WORLD DEBT // METTRE FIN À LA DETTE MONDIALE

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Francois Lebel started this petition to International Monetary Fund and

THE FINANCIAL SYSTEM IS BROKEN.
IT'S TIME FOR A RESET AND END WORLD DEBT.

New York (CNN Business) - The world's already huge debt load smashed the record for the highest debt-to-GDP ratio before 2019 was even over.

In fact, it broke that record in the first nine months of last year. Global debt, which comprises borrowings from households, governments and companies, grew by $9 trillion to nearly $253 trillion during that period, according to the Institute of International Finance.

That puts the global debt-to-GDP ratio at 322%, narrowly surpassing 2016 as the highest level on record.

More than half of this enormous number was accumulated in developed markets, such as the United States and Europe, bringing their debt-to-GDP ratio to 383% overall.

There are plenty of culprits. Countries like New Zealand, Switzerland and Norway all have rising household debt levels, while the government debt-to-GDP ratios in the United States and Australia are at all-time highs.

In emerging markets, debt levels are lower, for a total of $72 trillion, but they have risen faster in recent years, according to the IIF.

China's ratio of debt to GDP, for example, is approaching 310%, the highest level in the developing world. Investors have long kept a skeptical eye on the highly-leveraged country. Following a push for Chinese companies to reduce their borrowing in 2017 and 2018, debt levels rose again last year, the IIF said in its Global Debt Monitor report.

Such massive worldwide debt is a real risk for the global economy, especially because the IIF expects levels to rise even further in 2020.

"Spurred by low interest rates and loose financial conditions, we estimate that total global debt will exceed $257 trillion" in the first quarter of 2020, the IIF said.

The Federal Reserve lowered interest rates three times last year, and the European Central Bank's benchmark rate is still at its post-financial crisis lows.

Despite favorable borrowing conditions, the refinancing risk is massive. A total of more than $19 trillion of syndicated loans and bonds will mature in 2020. It's unlikely that all of these will be refinanced or repaid.

Another issue that the report brings up is the financing needs for urgent climate change action.

The United Nations' Sustainable Development Goals require $42 trillion of infrastructure investments by 2030, but "countries with limited borrowing capacity could face severe challenges in meeting development finance needs," the IIF said.

END WORLD DEBT!

TRADUCTION EN FRANÇAIS
v-------------------v---------------------v

LE SYSTÈME FINANCIER EST BRISÉ.
IL EST TEMPS DE LE RÉINITIALISER
ET DE METTRE FIN À LA DETTE MONDIALE.

New York (CNN Business) - L'endettement déjà énorme du monde a battu le record du plus haut ratio dette / PIB avant 2019 soit encore terminé.

En fait, il a battu ce record au cours des neuf premiers mois de l'année dernière. La dette mondiale, qui comprend les emprunts auprès des ménages, des gouvernements et des entreprises, a augmenté de 9 000 milliards de dollars pour atteindre près de 253 000 milliards de dollars au cours de cette période, selon l'Institute of International Finance.

Cela place le ratio de la dette mondiale au PIB à 322%, dépassant de peu 2016 le niveau le plus élevé jamais enregistré.

Plus de la moitié de ce nombre énorme a été accumulée sur les marchés développés, tels que les États-Unis et l'Europe, ce qui porte leur ratio dette / PIB à 383% dans l'ensemble.

Il y a beaucoup de coupables. Des pays comme la Nouvelle-Zélande, la Suisse et la Norvège ont tous des niveaux d'endettement des ménages en hausse, tandis que les ratios dette publique / PIB aux États-Unis et en Australie sont à des niveaux record.

Dans les marchés émergents, les niveaux d'endettement sont inférieurs, pour un total de 72 billions de dollars, mais ils ont augmenté plus rapidement ces dernières années, selon l'IIF.

Le ratio de la dette au PIB de la Chine, par exemple, approche les 310%, le niveau le plus élevé du monde en développement. Les investisseurs ont longtemps gardé un œil sceptique sur le pays à fort effet de levier. Suite à une pression pour que les entreprises chinoises réduisent leurs emprunts en 2017 et 2018, les niveaux d'endettement ont de nouveau augmenté l'an dernier, a indiqué l'IIF dans son rapport Global Debt Monitor.

Cette dette mondiale massive est un risque réel pour l'économie mondiale, en particulier parce que l'IIF s'attend à ce que les niveaux augmentent encore plus en 2020.

"Sous l'impulsion de taux d'intérêt bas et de conditions financières peu favorables, nous estimons que la dette mondiale totale dépassera 257 billions de dollars" au premier trimestre 2020, a indiqué l'IIF.

La Réserve fédérale a abaissé ses taux d'intérêt à trois reprises l'an dernier, et le taux de référence de la Banque centrale européenne est toujours à son plus bas niveau après la crise financière.

Malgré des conditions d'emprunt favorables, le risque de refinancement est énorme. Au total, plus de 19 billions de dollars de prêts et d'obligations syndiqués arriveront à échéance en 2020. Il est peu probable que tous ces éléments soient refinancés ou remboursés.

Un autre problème soulevé par le rapport concerne les besoins de financement pour une action urgente en matière de changement climatique.

Les objectifs de développement durable des Nations Unies nécessitent 42 billions de dollars d'investissements dans les infrastructures d'ici 2030, mais "les pays dont la capacité d'emprunt est limitée pourraient faire face à de graves difficultés pour répondre aux besoins de financement du développement", a déclaré l'IIF.

METTEZ FIN À LA DETTE MONDIALE!

0 have signed. Let’s get to 100!