Petition Closed

Organitzador: @Oriol_Franch (Col·laboració: @omarimon)

DEFENSEM LA NOSTRA LLENGUA

L'esborrany de la llei orgànica de millora de la qualitat educativa (LOMCE, en les seves sigles en castellà), planteja el seu atac a la immersió lingüística en català de quatre maneres:

1. Divideix les matèries a primària en troncals, específiques i d'especialitat. Les primeres han d'ocupar un mínim del 50% de l'horari lectiu, les segones com a màxim el 50% de l'horari i les terceres no tenen assignat un temps mínim. És en aquest tercer bloc, amb menys hores, on la llei situa les llengües cooficials, per darrera en importància al currículum de la llengua castellana i la primera llengua estrangera (troncals) però també de la segona llengua estrangera que és "específica".

2. A l'ESO, també divideix les assignatures en troncals, específiques i d'especialitat, deixant el català en el tercer bloc. Això vol dir que per obtenir el títol d'ESO no caldrà examinar-se de català, ja que només es requereix examinar-se d'una assignatura d'especialitat i els alumnes podran escollir entre el català o qualsevol altra.

3. Una disposició addicional de la llei estableix que les dues llengües cooficials han de estar "equilibrades en el nombre d'hores lectives" a l'escola, tot i que reserva per les administracions educatives autonòmiques poden determinar aquesta proporció mentre es mantinguin condicions de "normalització lingüística".

4. Mentre la Generalitat no determini aquesta proporció "els pares podran determinar la llengua vehicular" en què volen escolaritzar els seus fills i podran fins i tot fer-ho en un centre privat i la matrícula l'haurà de pagar l'administració.

Demana ara al ministre Wert que reconsideri aquest esborrany.

______________________________________________________

Generalitat de Catalunya - Sala de premsa

Títol: La directora general de Política Lingüística rep l'impulsor de campanya 'El català a l'escola: ara i sempre', que ha recollit més de 145.000 signatures per internet

Agència Europa Press
Títol: La Generalitat rep l'impulsor de la campanya en defensa del català que ha recollit 145.000 firmes

Diari ARA
Títol: Les 145.000 signatures contra la llei Wert arriben a la Generalitat

3/24
Títol: El govern rep l'impulsor de la campanya a favor de l'escola en català el dia abans de dur-la a Madrid

La Vanguardia (EFE)
Títol: Un estudiante entrega a Educación 145.000 firmas en defensa del catalán

El País
Títol: 144.000 firmas contra la ‘ley Wert’

El Mundo (EFE)
Títol: Un estudiante entrega a Educación 145.000 firmas en defensa del catalán

El Periódico de Catalunya
Títol: Recollida de firmes en contra de la llei educativa de Wert
Letter to
Ministro de Educación, Cultura y Deportes José Ignacio Wert Ortega
Por la presente le pongo de manifiesto mi total disconformidad con el borrador de la Ley Orgánica de Mejora de la Calidad Educativa impulsado por el Ministerio que Usted preside.

Esta Ley no puede prosperar ya que pone en peligro la lengua catalana, un bien cultural del país, y mi lengua materna y vehicular. Esta afirmación puede parecer exagerada, pero ¿qué nivel espera Usted que se alcance relegando el catalán a cuarto idioma en los estudios?

Antes de proceder con esta Ley, considero que sería necesario que Usted viviera de cerca la realidad de Cataluña, una nación en la que la convivencia de idiomas no supone ningún conflicto por mucho que medios de comunicación y políticos se empeñen a veces en demostrar lo contrario.

Reconsidere este borrador, y hágale un favor a todo el país, no sólo a los catalanes.