Petition Closed

Hungry for Healthy

This petition had 684 supporters

Park City is HUNGRY FOR HEALTHY.  We need to send a clear message to our school board that Park City families value nutritious school food for healthier children.

Your signature tells the Park City School District to immediately take steps to serve meals with healthy, whole, natural ingredients while eliminating the ingredients with known health concerns: the “Sinister Seven”*.

Trans Fats and Hydrogenated Oils
High Fructose Corn Syrup
Hormones and Antibiotics in beef and other animal products where possible
Added and Artificial Sweeteners
Artificial Colors and Flavors
Artificial Preservatives
Bleached Flour

Research shows these ingredients can cause harmful, even life-threatening, effects on children and can be linked to hyperactivity, weight gain, cancer, digestive problems and other preventable diseases. To learn more about what foods contain these items and why they need to be removed from school lunch NOW, please visit our website (www.eatsparkcity.org).

Join us and sign the petition now!  It's not just lunch. It's LIFE.

EATSPARKCITY.ORG

*The Sinister Seven are based on the  Seven Ingredients of Concern created by The Life Time Foundation.  Learn more at www.lifetimefitness.com.

Park City tiene hambre por un cambio. Necesitamos enviar un mensaje a la junta directiva de las escuelas, un mensaje que diga que las familias de Park City valoran un almuerzo nutritivo y saludable para sus niños.

Al firmar esta petición, le está diciendo al Distrito Escolar de Park City que debe tomar acción inmediata para poder servir comidas con ingredientes naturales y saludables, y a la misma vez eliminar los ingredientes nocivos popularmente conocidos como los "Siete Siniestros"*:

Grasas Trans y Aceites Hidrogenados
Jarabe de Maíz de Alta Fructuosa
Hormonas y Antibióticos en carne de res y otros productos animales
Azúcares Agregadas y Artificiales
Colores y Sabores Artificiales
Conservantes Artificiales
Harina Blanqueada

Estudios demuestran que estos ingredientes pueden tener efectos dañinos en niños y pueden ser ligados a la hiperactividad, sobrepeso, cáncer, problemas digestivos, y otras enfermedades prevenibles. Para aprender más acerca de las comidas que contienen estos ingredientes y por qué deben ser retirados del almuerzo escolar, por favor visite nuestra página web (www.eatsparkcity.org).

¡Firme la petición ahora! No es sólo el almuerzo, es LA VIDA.

EATSPARKCITY.ORG

*Los Siete Siniestros están basados en el artículo Seven Ingredients of Concern creado por The Life Time Foundation. Infórmese más en www.lifetimefitness.com.

Today: EATS Park City is counting on you

EATS Park City needs your help with “EATS Park City: Hungry for Healthy”. Join EATS Park City and 683 supporters today.