A signature for Cuba.

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 2.500!

Victor Manuel
Victor Manuel ha firmado esta petición

For several years, the Dutch government has been silent about human rights violations in Cuba. On the other hand, Dutch companies, uncertified by the government, have taken advantage of doing business with Cuban real estate companies. The Government of the Netherlands has closed its eyes and those of the blind eye have been made, before the constant violations of human rights on the island of Cuba. The values ​​of freedom and democracy that characterize the Dutch people and society have been thrown to the floor in the case of Cuba.
The Dutch authorities have shielded the fact that they allegedly have private conversations with the Cuban government, where they communicate to the regime's delegates, concerns in human rights matreria, however, there is no public conviction to the documented facts of violations of the most basic rights of Cubans. A recent case has been the subject of Jose Daniel Ferrer, where the Dutch Government has not made a public statement about Ferrer's situation.
Last summer, the Dutch Parliament approved the Political Dialogue and Cooperation Agreement between the European Union and Cuba (PDCA), however, it is more than evident that, the Dutch state is only interested in doing business with the Cuban dictatorship.

We ask that the Dutch authorities take a clear stance on human rights in Cuba and that Cubans have the right to choose a democratic future.

Español

Por varios años, el gobierno holandés ha guardado silencio ante las violaciones de derechos humanos en Cuba. En cambio, las empresas holandesas, incentivadas por el gobierno, han aprovechado para hacer negocios con empresas estatales cubanas. El Gobierno de los Países Bajos, ha cerrado los ojos y se han hecho los de la vista ciega, ante las contantes violaciones de derechos humanos en la isla de Cuba. Los valores de, libertad y democracia que caracterizan al pueblo y la sociedad holandesa, han sido tiradas al piso en el caso de Cuba.
Las autoridades holandesas, se han escudado en el hecho de que, supuestamente, tienen conversaciones privadas con el gobierno cubano, donde le comunican a los delegados del régimen, las preocupaciones en materia de derechos humanos, sin embargo, no existe una condena publica a los hechos documentados de violaciones a los derechos mas elementales de los cubanos. Un caso reciente ha sido el tema de Jose Daniel Ferrer, donde el Gobierno Holandés no ha hecho una declaración publica sobre la situación de Ferrer.
El pasado verano, el Parlamento Holandés aprobó el Acuerdo de Dialogo Político y Cooperación entre la Unión Europea y Cuba (PDCA), sin embargo, es mas que evidente que, el estado holandés solo esta interesado en hacer negocios con la dictadura cubana.

Pedimos que, las autoridades holandesas tomen una postura clara sobre los derechos humanos en Cuba y que los cubanos tengan el derecho a elgir un futuro democrático.