Delete the names of racists, antisemites and war criminals from the street names of vienna

0 haben unterschrieben. Nächstes Ziel: 2.500.

In Vienna, there are still several streets that are named after historical figures who are known to have racist, anti-Semitic or right-wing extremist attitudes and some of them were also active in the NSDAP. In the street name report, commissioned by the Cultural Department of the City of Vienna (MA 7), these are listed in detail and categorized according to the need for discussion.

It is high time that these street names are changed in messages of hope, love and equality.

In Wien gibt es immer noch etliche Straßen die nach historischen Persönlichkeiten benannt sind, von denen bekannt ist, dass sie Rassistische, Antisemitische oder rechtsradikale Einstellungen vertraten und einige davon auch in der NSDAP aktiv waren. In dem im Auftrag der Kulturabteilung der Stadt Wien (MA 7) erstellten Straßennamenbericht werden diese genau aufgelistet und nach Diskussionsbedarf kategorisiert.

Es ist höchste Zeit, dass diese Straßennamen geändert werden in Botschaften der Hoffnung, Liebe und Gleichberechtigung.