Declare natural areas prohibited for human access once the pandemic is overcome

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 5.000!

Once the quarantine ends, various places in the world should be declared as prohibited places for the human being. Forever. I am not talking about creating natural parks, but about creating protected areas where the human race can never again enter for any reason. Some economic benefits to the countries that implement it should be granted. Sanctuaries protected from human depredation. Not only jungles, but also some beaches, islands, desert areas, frozen areas, sea areas.

Perhaps it is premature to say, but, is some government creating the protocol to come back in our relationship with the nature once we overcome the pandemic challenge?

Once the quarantine is over, are we going to go out again with the same tourist practices, to fill the sea and the rivers with our waste?

I am asking each mayor, each president, to declare HUMAN-FREE ZONES, rivers with which one should never interact again, Lakes that should never be sailed again, mountains that should never be visited again. Just admire from afar, or by positive science interventions.

And we could leave for us another part of the world, where we can develop our activity, grow responsibly, live our conflicts in the best possible way but in a sustainable way.

SPANISH:

Una vez finalice la cuarentena, varios lugares del mundo deben declararse como lugares prohibidos para el ser humano. Por siempre. No estoy hablando de crear parques naturales, sino de crear áreas protegidas donde la raza humana nunca más pueda entrar por ninguna razón. Se deben otorgar algunos beneficios económicos a los países que lo implementan. Santuarios protegidos de la depredación humana. No solo selvas, sino también algunas playas, islas, áreas desérticas, áreas congeladas, áreas marinas.

Quizás sea prematuro decirlo, pero, ¿algún gobierno está creando el protocolo para volver a nuestra relación con la naturaleza una vez que superemos el desafío pandémico?

Una vez que termine la cuarentena, ¿volveremos a salir con las mismas prácticas turísticas, para llenar el mar y los ríos con nuestros desechos?

Le pido a cada alcalde, a cada presidente, que declare ZONAS SIN HUMANOS, ríos con los que nunca se debe volver a interactuar, lagos que nunca se deben navegar de nuevo, montañas que nunca se deben volver a visitar. Solo admire desde lejos, o por intervenciones científicas positivas.

Podríamos dejarnos otra parte del mundo, donde podemos desarrollar nuestra actividad, crecer de manera responsable, vivir nuestros conflictos de la mejor manera posible pero de manera sostenible.