Petitioning President and CEO, Canada post Deepak Chopra and 4 others

Don't let Canada Post end door to door delivery / Sauvons la livraison à domicile

Supporters

(Le français suit)

I wonder, has anyone at Canada Post ever tried to to push a stroller or a wheelchair or a walker through the snow? I don't think they realize the impact of ending door-to-door mail delivery when it comes to the parents of young children, to the disabled, and to the elderly, especially in winter.  What about the sweltering summers? Or miserable thunderstorms and heavy rain? The garbage that is going to happen around them and who is going to clean it up?

Millions of Canadians were surprised and angry to learn they may have to travel kilometers to get their mail. I am the mother of two young boys. My youngest has cerebral palsy and uses a walker or wheelchair to get around. For me, Canada Post’s decision would mean having to bundle them up and struggle through the snow with a wheelchair just to get our mail.  And I am just one of thousands of Canadians who must already overcome mobility challenges on a daily basis.

On top of that, 8000 employees are going to lose their jobs because of this decision! And, we’re hearing that these new “superboxes” might not be very safe. My grandfather, god rest his soul, was a WW2 veteran and became a mailman. They take their work very seriously otherwise they would not brave the weather. My current mail carrier is also proud of the service she provides for the community. Why change something that is working well for communities across Canada?

This has to be stopped. A lot of people need home delivery because of their circumstances. Please sign the petition and share this with as many people as you can. The more people we get, the more solid the chances will be that Canada post and the government hear our voices!!

---

Je me demande, est-ce que quelqu'un à Postes Canada a déjà essayé de pousser une marchette, ou faire avancer une chaise roulante, ou marcher avec une canne, dans la neige? Je ne pense pas qu'ils ont conscience de l'impact de la fin du service postal à domicile sur les parents de jeunes enfants, sur les personnes aux prises avec des handicaps et sur les personnes âgées, particulièrement en hiver.

Des millions de Canadiens ont été surpris et fâchés d'apprendre qu'ils devraient se déplacer parfois sur des kilomètres pour aller chercher leur courrier. Je suis la mère de deux jeunes garçons. Mon plus jeune souffre de paralysie cérébrale et doit utiliser une marchette ou une chaise roulante pour se déplacer. Dans mon cas, la décision de Postes Canada me force à habiller mes deux enfants et à me démener à pousser une chaise roulante dans la neige seulement pour pouvoir aller chercher mon courrier. Et je ne suis que l'une parmi des milliers de Canadiens qui doivent surmonter des défis de mobilité à tous les jours.

De plus, 8000 employés vont perdre leur emploi en raison de cette décision! En plus, on entend parler du fait que ces "superboîtes" ne sont pas très sécuritaires. Mon grand-père, Dieu ait son âme, était un vétéran de la Deuxième Guerre Mondiale et est devenu facteur par la suite. Ces gens prennent leur travail très au sérieux, sinon ils ne braveraient pas les conditions météorologiques. Ma facteure est très fière des services qu'elle fournit à sa communauté. Pourquoi changer quelque chose qui fonctionne si bien pour les communautés locales partout au pays?

Il faut arrêter cela. Nombreux sont ceux et celles qui ont besoin du service à domicile en raison de leur réalité particulière. S'il vous plaît, signez la pétition et partagez-la avec le plus de gens que vous le pouvez. Plus nous en parlerons, plus nos chances seront bonnes que Postes Canada et le gouvernement nous entendront!!

Letter to
President and CEO, Canada post Deepak Chopra
Senior VP, Delivery and Customer Experience, Canada Post Douglas Jones
Vice President, Customer Relations, Canada Post Stephen Edmondson
and 2 others
Vice President, Communications and Public Affairs, Canada Post Jo-Anne Polak
Minister of Transport, Infrastructure and Communities, Government of Canada Lisa Raitt
Please reconsider the plan to end door-to-door delivery, and think about how all Canadians would be affected.