Petition Closed

As Davis residents and members of the DJUSD community, we believe that the GATE program affects the entire district and all voices need to be heard as the district plans for the future of the program. The district must consider all needs (academic, social, and emotional) of all students, including those who are intellectually gifted. The process of planning for the future of the program must involve stakeholders with a variety of interests and perspectives.

We request the district to evaluate the current GATE program and its school-wide and district-wide impacts, and investigate alternatives in GATE education, including differentiated instruction and other inclusive approaches to learning. The district should share information gathered through this evaluation and investigation with the broad community, and seek further public input after the information is shared. Therefore we request that the district commence and carry out a thorough and inclusive process that incorporates these values and addresses these concerns before adopting a new GATE Master Plan.

SPANISH:

Proponiendo Alternativas Para La Educación GATE

Como residentes y miembros del Distrito Escolar de Davis, creemos que el programa GATE afecta a todo el Distrito Escolar y es por eso que necesitamos todas las opiniones o ideas que la comunidad tenga al respeto del programa GATE.  El Distrito Escolar tiene que tener en mente todas las necesidades del estudiante (académico, social y emocional) incluyendo los estudiantes que son avanzados intelectualmente.  El proceso de planear el futuro del programa ocupa una variedad de personas interesadas con diferentes perspectivas.

Por eso solicitamos al Distrito Escolar a evaluar el programa GATE y los impactos que pueda dar a otras escuelas o al Distrito Escolar en general. Quisiéramos que el Distrito investigara alternativas a la educación GATE incluyendo las diferentes formas de enseñanza que pueda ayudar el aprendizaje del estudiante GATE.  Quisiéramos que el Distrito Escolar pueda compartir mas información a la comunidad de este programa y que pida la opinión de la comunidad donde se pueda referir a las preguntas o preocupaciones que tenga la comunidad hacia este programa antes de introducir el nuevo plan GATE del Distrito Escolar.

Letter to
DJUSD - Davis Joint Unified School District
Evaluate the current GATE program and investigate alternatives.