Rehabilitació Torre Alèdua (Llombai)

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!

Fet i fet, el castell d’Alèdua és una construcció defensiva d’origen islàmic, del segle XII, amb una torre de tres altures que deu fer una quinzena de metres o més. Versió corregida i augmentada d’altres fortificacions sarraïnes de la zona (com la torre Mussa de Benifaió, la torre Espioca de Picassent o la torre Racef d’Almussafes), és una fita que domina una extensa vista. I sobretot, és un element patrimonial de gran valor. Llàstima que caigui a trossos, tot i estar catalogat com a Bé d’Interès Cultural. Si no s’hi fan actuacions aviat, qualsevol dia d’aquests tindrem un ensurt monumental irreversible. Porta gairebé mil anys dempeus! (Font: Joan Morales, Descobrir).

La Torre d'Alèdua és un testimoni de prop de 1000 anys d'activitat dels regants de la ribera Alta del Xúquer. Sense la sèquia d'Alèdua no s'haurien consolidat nuclis de població, com per exemple Alginet.

Hoy: Josep cuenta con tu ayuda

Josep Nogués necesita tu ayuda con esta petición «Diputació de València: Rehabilitació Terre Alèdua (Llombai)». Únete a Josep y 33 personas que ya han firmado.