Petición cerrada
Dirigida a Diputació de Tarragona

Diputació de Tarragona: Sí a la Carretera d'Almoster-La Selva, No a la Duplicació!

firmantes

ESTEM BUSCANT SIGNATURES! AJUDA’NS A DEFENSAR EL TERRITORI!

Que la carretera d’Almoster a La Selva del Camp (Baix Camp - Tarragona) s’ha de millorar és un fet ineludible. No pot ser que a dia d’avui una carretera passi per dins un nucli urbà, com és el cas d’Almoster. Tanmateix, la idea que ha presentat la Diputació de Tarragona creiem que està sobredimensionada perquè incrementa teòricament i de manera injustificada el trànsit en el 10% anyal, quan, en els anys actuals i immediats, el creixement mig ha estat de menys del 2% en els darrers 10 anys.

Des de la plataforma d’afectats, juntament amb les entitats ecologistes i defensores del territori i la pagesia, demanem a la Diputació que ens escolti, que no tiri pel dret i no esculli com a única opció possible la Opció 2: construir una carretera de nova planta que, a més, és la que més impacte té sobre el territori. Des de la plataforma demanem a la Diputació que replantegi el projecte i que tinguin en compte la Opció 3, que passa per millorar la carretera actual, sense fer cap barbaritat, i no fer-ne una de nova planta com planteja la Opció 2.
En resum, cal millorar la carretera, no duplicar-la i augmentar-ne l’impacte que implica fer-ne una de nova.

Implantar la opció 2 suposa l’afectació de 7 ha de terreny d’un traçat que no respecta les partions dels terrenys i, a més, augmenta l’impacte mediambiental en un territori de poc més de 5km quadrats on ja contem amb el camí vell d’Almoster, la carretera d’Almoster, la línia de ferrocarril Lleida-Reus i l’autovia C-14.
Per altra banda, i tenint en compte que el Camp de Tarragona ja contem amb els complexos petroquímics, la destrucció de la muntanya per culpa de les pedreres, les incomptables urbanitzacions esteses per tot el terme, el turisme massiu a la costa o la xarxa de carreteres, autovies i autopistes, no podem permetre que es continuïn sobredimensionant unes infraestructures innecessàries.

Hem d’aprendre a respectar el territori. Fins ara hem pensat que créixer destruint era la única forma de progressar. Que el progrés era avançar amb un bulldozer i arrasar amb tot el que quedi per davant. Però això no pot seguir així si volem seguir compartint aquest món. No es tracta del que voldríem sinó del que necessitem. I necessitem una carretera, no una autovia, per anar fins Almoster. Aquest no és un problema que ens afecti a un, dos o tres veïns o veïnes. Ens afecta a tots, perquè és de sentit comú no destruir l’espai on vivim.

Podeu signar col·lectivament i enviar-nos-ho al correu: ho.permetrem@gmail.com

Esta petición fue entregada a:
  • Diputació de Tarragona

Salvem el Camp! ha iniciado esta petición con solamente una firma y ahora la petición ha conseguido 564 personas que la apoyan. Inicia una petición tu mismo para crear los cambios que quieres ver.

Hoy: Guillem cuenta con tu ayuda

Guillem Puig necesita tu ayuda con esta petición «Diputació de Tarragona: Sí a la Carretera, No a la Duplicació». Únete a Guillem y 563 personas que ya han firmado.