Det räcker nu – vi är #20000mänmotvåld

0 have signed. Let’s get to 35,000!

At 35,000 signatures, this petition becomes one of the top signed on Change.org!

Cirka 20 000 personer går på en fotbollsmatch i allsvenskan – kan vi få lika många män att skriva under mot mäns våld?

Fem män har mördat kvinnor inom loppet av tre veckor. Det är toppen av isberget på ett våld som pågår varje dag, hela tiden, med män som förövare och kvinnor och barn som utsätts för deras våld. Det räcker nu!

Mäns våld mot kvinnor är ett av våra största samhällsproblem och innebär oerhörda kostnader för hela samhället. Kvinnor har länge kämpat och höjt sina röster mot våldet. Kvinnor undrar nu var männens ilska är. Var är männen som säger ifrån?

Vi på organisationen MÄN har kämpat för att engagera män mot våld i snart 30 år. Och många män har engagerat sig. Men om vi ska kunna få till en verklig förändring måste många fler män våga ta tydlig ställning. Mäns röster saknas och behövs – varje man kan göra stor skillnad – men vi måste agera tillsammans. Vi kan inte vara tysta längre!

Är du en man som tycker att det får vara nog nu? Skriv under vår namninsamling. Sprid sedan ordet och hjälp oss att samla #20000mänmotvåld!

[När du skriver under godkänner du att MÄN skickar dig mer information om kampanjen.]

–––––

De pengar som skänks via denna insamling går till change.org. Vill du skänka pengar till MÄN kan du swisha din gåva till 123 900 58 51 eller bli medlem: https://mfj.se/vad-du-kan-goera/engagera-dig/bli-medlem

Här hittar du fler sätt att stödja oss. Bli månadsgivare, köp en affisch, med mera. Välj det som passar dig! https://mfj.se/vad-du-kan-goera/stod-oss