Mantenim a la Clara Selva a les aules de la UAB

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!

A la Clara

SE LI HA COMUNICAT QUE ELS SEUS SERVEIS JA NO SERAN NECESSARIS PER AL DEPARTAMENT DE PSICOLOGIA SOCIAL DE LA UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA  PER AL PROPER CURS ACADÈMIC.

La Clara és la meva tutora de Treball de Final de Grau i també de Pràctiques Externes. I ho és perquè la vaig triar d’entre tots els professors que he tingut al llarg de la carrera a partir d’unes conferències i d’unes substitucions que va fer en el meu grup de pràctiques a Psicologia de les Organitzacions. No va ser un miratge la primera impressió: professora ben preparada, entusiasta i excel·lent catalitzadora d’oportunitats educatives/formatives. Com a tutora a més he pogut comprovar la seva capacitat de treball enorme i una implicació sense límits.

He rebut aquesta informació durant la meva estada a Tilburg (Holanda) i he passat de la incomprensió i la paràlisi a l’acció: per ella i per la UAB.  Perquè sincerament penso, que no comptar amb la Clara va en detriment de la qualitat docent que la UAB té per bandera.

Què aporta la Clara?

Clara Selva Olid, de 33 anys, Investigadora Post-doctoral del Departament de Psicologia Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.

-        Va veure premiada amb la menció de premi extraordinari la seva tesi doctoral.

-        Imparteix docència tant al Grau de Psicologia com en el Màster Oficial de Gestió dels Recursos Humans a les Organitzacions.

-        Exerceix de Vice-degana de Pràctiques i d’Estudiants.

-        Porta 10 anys de trajectòria prolífica en projectes d’investigació.

-        És dels professors que són capaços de treure el millor de cada alumne i enriquir amb el seus coneixements.

-        Es compromet amb els seus alumnes inoculant-los l’entusiasme per la feina ben feta que ella professa.

Si la UAB rectifica la seva decisió, què hi pot guanyar?

-        Millora d’indicadors de qualitat que figuren al web de la UAB: Del 2016 al 17 hi ha hagut un descens en la docència  de les HIDA impartides per Doctors del 75% al 72%. La Clara és Doctora amb menció de Premi Extraordinari. A aquest índex la Clara hi aporta quantitat i qualitat.

-        Reducció de la desafecció dels estudiants: La UAB anima als seus estudiants i titulats a respondre les enquestes d’avaluació de l’actuació docent del professorat i de les assignatures com a eina per a conèixer el grau de satisfacció dels estudiants com a mesura per introduir els ajustos necessaris per tal que responguin a les expectatives d’aprenentatge. Tot i les facilitats donades per la UAB (accés online, avís per e-mail...) les dades que figuren al web reflecteixen una preocupant desafecció: d’un 90% de participació el 2010 a un 11% el 2013 (no consten dades posteriors) on la qualificació mitjana sobre 4 passa del 3.18 al 2.94. Com en política, la desafecció ve de no tenir un feed-back adequat. La Clara ha estat la professora més votada, amb diferència, per figurar a l’orla d’enguany. No prescindir dels seus serveis ajudaria a reduir aquesta desafecció.

-        Augment de credibilitat de cara als estudiants: Són molts els estudiants que s’han decebut al llarg dels estudis de Grau respecte a les expectatives generades per la informació rebuda inicialment. Un dels aspectes importants més enllà de la idoneïtat del currículum ha estat la qualitat/idoneïtat de la docència. Seguir comptant amb la Clara per a la docència, professora que no ha decebut a ningú, al contrari, que ha ofert una qualitat superior a l’esperada ajudaria a millorar aquesta credibilitat.

-        Millorar l’avaluació de l’activitat docent: la situació que es dóna amb la Clara deixa en evidència un sistema d’avaluació amb aspectes prou ambigus i genèrics que no permeten detectar persones excel·lents que un sistema eficient i sostenible no pot deixar escapar. Caldria aproximar-se a altres models molt més complerts seguits per universitats d’arreu del món i millor posicionades en el rànquing universitari.

-        Millorar la imatge: sembla fàcil deduir que la UAB ha comptat amb els serveis de la Clara mentre els ha estat prestant en precari i quan ha arribat el moment de donar-li una estabilitat laboral s’imposen els criteris econòmics enfront dels mèrits. Possiblement l’escenari de les retallades hi ha ajudat. Però deixar escapar un talent amb 33 anys i dona després de 10 anys de serveis profitosos per a la universitat queda lluny del que és desitjable en una institució socialment responsable.

Firma aquesta petició, per a que la UAB rectifiqui: CLARA, ET VOLEM A LES AULES!

Si no firmes, l’any vinent no et queixis quan vagis a classe i pensis que el viatge fins a la Facultat no ha valgut la pena... serà perquè la Clara ja no hi és. ARA POTS EVITAR-HO. FIRMA i comparteix aquesta petició.

Hoy: Laia cuenta con tu ayuda

Laia Cortina Jarque necesita tu ayuda con esta petición «Departament de Psicologia Social UAB: Mantenim a la Clara Selva a les aules de la UAB». Únete a Laia y 324 personas que ya han firmado.