Petición cerrada

Ens juguem el futur: no als canvis d'última hora a les PAU 2017

Esta petición ha conseguido 18.085 firmas

Recentment, els alumnes de segon de Batxillerat hem estat informats d’un canvi d’última hora en el format de les PAU 2017, examen d’accés a la universitat.

La selectivitat consta de dues parts: la general i l’específica. La part general permet obtenir fins a un 10, i consta d’una sèrie d’assignatures obligatòries i una a escollir, mentre que l’específica la formen un conjunt d’assignatures optatives que permeten l’alumne arribar a 14 punts, gràcies a examinar-se, almenys, de dues assignatures que ponderen el doble.

Aquest canvi d’última hora afecta la part comuna,  obligant a l'alumne a realitzar l'examen d'una assignatura segons la modalitat de batxillerat que estigui cursant, pel que aquesta cinquena assignatura ja no l'escull l'examinat.

Els alumnes de Batxillerat portem 1 any i mig preparant-nos per l’examen i cursant les assignatures necessàries per examinar-nos segons el format anterior. Hem triat les matèries pensant que podríem examinar-nos de l'assignatura que triéssim a la part general, i ara, sense tenir en compte les nostres necessitats, i a només 4 mesos de la prova, ens informen d’aquest canvi que ens afecta de manera totalment negativa. Veiem un exemple clar d’aquesta afectació: algunes persones es veuen ara amb l'obligació d’examinar-se a la part comuna d’una de les assignatures que els ponderen el doble, impossibilitant que arribin als 14 punts. Moltes d’aquestes persones competiran contra alumnes que sí que optaran a la màxima nota, dificultant altament el seu accés a la universitat.

DEMANEM QUE NO ENS CANVIÏN LES NORMES DEL JOC QUAN ESTEM AL FINAL DE LA PARTIDA. Només veiem dues possibles solucions: o la revocació de la reforma, o la modificació de les taules de ponderacions.

Hi ha molts alumnes que es queden sense el pont que els permet accedir al futur que desitgen tot i haver passat molt de temps treballant per poder realitzar un camí del qual ara es senten privats. Sempre se’ns exigeix que complim amb el que se’ns ordena i som reprimits quan no ho fem. No ho poden fer ells? Deixaran un alumne sense el seu futur?

#futursegrestat

Hoy: carla cuenta con tu ayuda

carla noelle sola necesita tu ayuda con esta petición «Departament d’Empresa i Coneixement: Ens juguem el futur: no als canvis d'última hora a les PAU 2017». Únete a carla y 18.084 personas que ya han firmado.