Immediate Moratoriums on Evictions & Foreclosures in Santa Maria as a result of COVID-19

0 have signed. Let’s get to 1,000!

As a result of the COVID-19 pandemic, many working-class people have lost their jobs and small business have faced struggles in bringing in customers. Governor Newsom has allowed local governments to freeze all evictions because of COVID-19. We need the community of Santa Maria's support in demanding our City Council to follow the lead of many other neighboring cities and take action in protecting our tenants and small business from evictions and foreclosures. We are currently in a health crisis that requires residents to take shelter in their homes. We need a comprehensive rent moratorium that protects our family's right to have a healthy, safe home!

In addition to signing this petition please send our City Councilmembers emails urging them to meet and take action to protect our tenants and small business owners:

City Mayor Alice Patino: apatino@cityofsantamaria.org

City Councilmember Etta Waterfield: ewaterfield@cityofsantamaria.org

City Councilmember Michael Moats: mmoats@cityofsantamaria.org

City Councilmember Gloria Soto: gsoto@cityofsantamaria.org

City Councilmember Mike Cordero: mcordero@cityofsantamaria.org

Thank you

Como resultado de la pandemia de COVID-19, muchas personas de la clase trabajadora han perdido sus empleos y las pequeñas empresas han enfrentado dificultades para atraer clientes. El gobernador Newsom ha permitido a los gobiernos locales congelar todos los desalojos debido a COVID-19. Necesitamos el apoyo de la comunidad de Santa María para exigir a nuestro Consejo Municipal que siga el ejemplo de muchas otras ciudades vecinas y tome medidas para proteger a nuestros inquilinos y pequeñas empresas de los desalojos ejecuciones hipotecarias. Actualmente estamos en una crisis de salud que requiere que los residentes se refugien en sus hogares. Necesitamos una moratoria de alquiler integral que proteja el derecho de nuestra familia a tener un hogar saludable y seguro!

Además de firmar esta petición, porfavor envíe un correo electrónico a los miembros del Concejo Municipal para instarlos a reunirse y tomar medidas para proteger a nuestros inquilinos y propietarios de pequeñas empresas

Alcalde de la ciudad Alice Patino: apatino@cityofsantamaria.org

Concejal de la ciudad Etta Waterfield: ewaterfield@cityofsantamaria.org