Petition Closed
Petitioning Directora General de Funció Pública de la Generalitat Susanna Bouis i Gutiérrez

Demana a la Generalitat que desfaci la retallada al Servei d'Orientació Laboral del SOC

Supporters

El Servei d'Orientació Laboral del SOC es va crear el 2008 amb 150 orientadors/es i es va ampliar el 2010 amb 150 orientadors/es més. La nostra tasca és atendre a les persones que busquen feina per donar-los recolzament en aquests moments, proporcionar-los recursos i serveis que els poden beneficiar, assessorar entorn les eines i canals de recerca de feina, definir objectius laborals, planificar la recerca de feina, analitzar les competències... en definitiva: orientem a les persones perquè millorin la seva recerca de feina, activant-la i fent-la qualitativa. Però des del 2010 la plantilla d'orientadors/es hem patit: - 5% de rebaixa de sou - Pujada del IRPF - Disminució de 103€ del complement d'atenció presencial (quan la nostra feina es basa, sobretot, en l'atenció al públic) - Disminució de sou i jornada un 15% - I properament... Reducció d'un 3% concentrat a la paga doble d'estiu (pendent d'aplicar) Sumant, sumant... la rebaixa salarial és de més d'un 25 %. Però el més greu de tot és la rebaixa de jornada un 15%. Això implica que hem de rebaixar, en proporció, la quantitat de la nostra feina. Però, com disminuir quantitativament la nostra feina si la xifra d'aturats augmenta i augmenta sense parar? La resposta és fàcil: disminuint la qualitat de l'atenció a aquestes persones. I ens neguem. Ja n'hi ha prou. El SOC ha de ser un organisme d'atenció a la ciutadania, sobretot en aquests moments en què trobar una feina és tant i tant difícil. No ens podem permetre donar un servei de mala qualitat. Tenim un molt bon equip d'orientadors arreu de Catalunya que disposen dels coneixements tècnics per orientar, però, sobretot, que estan implicats, il·lusionats i motivats amb la seva feina. I que faran el que sigui per atendre com es mereixen les persones que s'adrecen a les oficines buscant una mica de recolzament, buscant que se les tracti com a persones i no com a DNIs inscrits en una interminable llista d'aturats. Per això, signant aquesta petició s'està d'acord en: DEMANAR A LA DIRECTORA GENERAL DE FUNCIÓ PÚBLICA, LA SENYORA SUSANNA BOUIS I GUTIERREZ, QUE ANUL·LI LA DECISIÓ PRESA SOBRE LA REDUCCIÓ DEL 15% EN SOU I HORARI A LA PLANTILLA D'ORIENTADORS LABORALS DEL SOC, PER PODER TENIR UN SERVEI D'ORIENTACIÓ DE QUALITAT QUE PUGUI DONAR RESPOSTA A LA NECESSITAT DE LA POBLACIÓ EN MATÈRIA D'OCUPACIÓ.

Letter to
Directora General de Funció Pública de la Generalitat Susanna Bouis i Gutiérrez

Aquestes signatures tenen per objectiu mostrar el recolzament dels ciutadans en la següent petició:

Demanem que s'anul·li la rebaixa del 15% de sou i horaris a la plantilla d'orientadors del Servei d'Ocupació de Catalunya pels següents motius:

- La reducció de la jornada influeix directament en la reducció de la qualitat de l'atenció que desenvolupem degut que no podem disminuir la quantitat de persones a atendre (les xifres d'atur no paren de créixer).

- Considerem que no és el moment de reduir despeses en un servei totalment necessari en l'actualitat, on les persones que busquen feina necessiten més que mai d'una orientació i assessorament en la recerca de feina.

- El personal orientador està capacitat tècnica i motivacionalment per realitzar la seva feina amb qualitat, però si es rebaixa constantment el sou i també la jornada, la qualitat d'aquest servei disminueix.

I què significa que es redueixi la qualitat?
- Que en comptes de dedicar el temps necessari a una persona per elaborar un cv, se li haurà de donar un full amb consells generals sobre com elaborar un cv i que s'ho faci a casa.
- Que en comptes d'analitzar els punts forts i febles de la persona per potenciar els canals més adequats per buscar feina, se li donarà un llistat de tots els canals on pot dirigir-se a buscar feina, siguin adequats per al seu perfil o no.
- Que en comptes que les persones es capacitin per augmentar les seves competències, cosa que millora la qualitat d'un país, continuïn desorientades i sense saber què poden millorar, on dirigir-se per establir nous objectius, etc.
- Que en comptes que les persones sentin que se les està atenent com el que són, persones, continuaran sentint-se com a DNIs apuntats a una llista de desocupats que no para de crèixer, el que fa que es redueixi l'autoestima i, per tant, l'activació de la recerca de feina.

I podríem continuar amb un llarg etc.

Aquesta és la nostra petició, recolzada per totes aquestes signatures.
Demanem que ho tingui en compte i, si necessita qualsevol aclariment, estarem encantats de poder-li resoldre.
Només ens ha de contactar a: soc.orientador@yahoo.com

Atentament,

SOC Orientador/a.