Petition Closed

Demana a la Generalitat que desfaci la retallada al Servei d'Orientació Laboral del SOC

Supporters

El Servei d'Orientació Laboral del SOC es va crear el 2008 amb 150 orientadors/es i es va ampliar el 2010 amb 150 orientadors/es més. La nostra tasca és atendre a les persones que busquen feina per donar-los recolzament en aquests moments, proporcionar-los recursos i serveis que els poden beneficiar, assessorar entorn les eines i canals de recerca de feina, definir objectius laborals, planificar la recerca de feina, analitzar les competències... en definitiva: orientem a les persones perquè millorin la seva recerca de feina, activant-la i fent-la qualitativa. Però des del 2010 la plantilla d'orientadors/es hem patit: - 5% de rebaixa de sou - Pujada del IRPF - Disminució de 103€ del complement d'atenció presencial (quan la nostra feina es basa, sobretot, en l'atenció al públic) - Disminució de sou i jornada un 15% - I properament... Reducció d'un 3% concentrat a la paga doble d'estiu (pendent d'aplicar) Sumant, sumant... la rebaixa salarial és de més d'un 25 %. Però el més greu de tot és la rebaixa de jornada un 15%. Això implica que hem de rebaixar, en proporció, la quantitat de la nostra feina. Però, com disminuir quantitativament la nostra feina si la xifra d'aturats augmenta i augmenta sense parar? La resposta és fàcil: disminuint la qualitat de l'atenció a aquestes persones. I ens neguem. Ja n'hi ha prou. El SOC ha de ser un organisme d'atenció a la ciutadania, sobretot en aquests moments en què trobar una feina és tant i tant difícil. No ens podem permetre donar un servei de mala qualitat. Tenim un molt bon equip d'orientadors arreu de Catalunya que disposen dels coneixements tècnics per orientar, però, sobretot, que estan implicats, il·lusionats i motivats amb la seva feina. I que faran el que sigui per atendre com es mereixen les persones que s'adrecen a les oficines buscant una mica de recolzament, buscant que se les tracti com a persones i no com a DNIs inscrits en una interminable llista d'aturats. Per això, signant aquesta petició s'està d'acord en: DEMANAR A LA DIRECTORA GENERAL DE FUNCIÓ PÚBLICA, LA SENYORA SUSANNA BOUIS I GUTIERREZ, QUE ANUL·LI LA DECISIÓ PRESA SOBRE LA REDUCCIÓ DEL 15% EN SOU I HORARI A LA PLANTILLA D'ORIENTADORS LABORALS DEL SOC, PER PODER TENIR UN SERVEI D'ORIENTACIÓ DE QUALITAT QUE PUGUI DONAR RESPOSTA A LA NECESSITAT DE LA POBLACIÓ EN MATÈRIA D'OCUPACIÓ.

This petition was delivered to:
  • Directora General de Funció Pública de la Generalitat
    Susanna Bouis i Gutiérrez

SOC Orientador started this petition with a single signature, and now has 757 supporters. Start a petition today to change something you care about.