EFTELING: Haal tijdelijk de oude parkmuziek terug voor het 15e jubileum van de soundtrack!

0 have signed. Let’s get to 100!
At 100 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Randell Mathilda started this petition to De Efteling

Hallo, mijn naam is Randell. Ik ben een Efteling-fan van 20 jaar oud en ik heb een verzoek voor de directie van het park:

In 2005 besloot de Efteling nieuwe parkmuziek te introduceren. Maarten Hartveldt componeerde samen met het Praags Symfonieorkest misschien wel de meest dromerige en nostalgische Efteling-muziek die er was! Maar vanwege licentieconflicten en het 65-jarige jubileum in 2017, werd de muziek vervangen.

Dit werd niet onaangekondigd gedaan, maar al snel werd het duidelijk hoe erg de fans deze muziek miste. In 2009 was Hartveldts muziek hèt geluid van mijn eerste keer Efteling. Sindsdien is de associatie met het park bij mij alleen maar sterker geworden.
Toen ik voor de eerste keer richting de ingang liep met het nieuwe deuntje op het achtergrond, voelde ik meteen dat er iets anders was. Natuurlijk neemt dit niet weg dat ook Rene Merkelbachs parkmuziek uitstekend is en heel goed aansluit op het park, maar Hartveldts muziek maakt de hele ‘’Efteling-experience’’ toch veel completer.

De muziek is inmiddels 15 jaar oud. Het zou zonde zijn als de Efteling dit niet vierde door nog een keer, vanaf de opening na de coronacrisis tot het einde van 2020, de muziek terug te halen.

Zo hebben fans zoals ik nog een keer de kans om Hartveldts oude nostalgische klanken door de speakers heen te horen komen.

Teken deze petitie als je ook vindt dat dit moet gebeuren!

0 have signed. Let’s get to 100!