Forbyd verdens største netbutik Amazon at ramme vores land.

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!
Edgar Tjalve started this petition to danish parlament and

Amazon den største internettethandel i verden startede som en online Amerikansk bogshop i 1994, men nu sælger de stort set alt. Men hvad er problemet med Amazon? Der er mange. En af de mest vigtige problemer er, at firmaet betaler ingen skat. Jeff Bezos, verdens rigeste mand og direktøren af Amazon, tjener $321.000.000 (1.996.867.170 Kr) hvert minut og bliver i 2026 verdens første billioner. Jeff Bezos betaler heller ikke noget skat. Det betyder, at hvis amazon betaler ingen skat, så alle de penge de tjener går bare lige ud af landet, så selv om tingene er biligere for forbrugeren, så alle de penge går lige ud af landet, som betyder at landet faktisk bliver fattigere mens én person blivere riger, og så har vi kæmpe ulighed. 1.000.000 mennesker arbejder for ham, han får 11% af alt det som Amazon tjener. Det er total økonomisk ulighed. Der er også andre problemer med Amazon. De udkonkurrere også de andre lokale butikker. Amazon er jo meget billigere og nu, under Corona, man kan bare bestille online. Så belaster Amazon miljøet meget mere end en normal lokal butik, ikke kun fordi alting skal køres rundt i lastbiler men også fordi, at der er mange ting som Amazon laver eller får, som er giftige for miljøet og for ens sundhed. Ved at Amazon kommer så bliver danskere også en lille smule mere overvægtige fordi, at så behøver man ikke at gå ud. Amazon er umoralsk fordi at de beskytter ikke ens data, tværtimod bruger de ens data, så de kan lettere finde ud af, hvad kunden vil have. Underskriv denne her underskriftindsamling for miljøet, for økonomisk lighed, for databeskyttelse og folkets sundhed. Det er ikke for sent!

0 have signed. Let’s get to 500!