Against the lifting of sanctions on E. Shadary by the EU / Contre la levée de sanction

0 have signed. Let’s get to 200!

Problem
Thousands of confidential UN documents related to the assassination of two of UN experts in DR Congo reveal government involvement. Emannuel Shadary, former congolese home affairs minister, actually presidential candidat is involved to theses assassination. European Union has sanctionned him. While the investigation is not done yet, the DRC, through some EU representative, is asking for the the lifting of sanctions. /. Des milliers de documents confidentiels des Nations Unies relatifs à l'assassinat de deux experts des Nations Unies en RD Congo révèlent la participation du gouvernement. Emannuel Shadary, ancien ministre de l'Intérieur congolais, actuellement candidat à la présidence, est impliqué dans cet assassinat. L'Union européenne l'a sanctionné. Bien que l'enquête ne soit pas encore terminée, la RDC, par l'intermédiaire d'un représentant de l'UE, demande la levée des sanctions.

Solution
Require an independent investigation into the assassination, maintain the sanction until the conclusion of the independent investigation and the conviction of the guilty persons./. Exiger une enquête indépendante sur l'assassinat, maintenir la sanction jusqu'à la conclusion de l'enquête indépendante et à la condamnation des coupables.

Personal story
The Transcontinental Anti-Corruption Watch (TAW), an NGO under Canadian law, fight against corruption and money laundering. It also participates in the promotion of human rights around the world./. La Transcontinental Anti-corruption Watch (TAW), de droit canadien qui lutte contre la corruption et le blanchiment d'argent. Elle aussi participe à la promotion des droits humains à travers le monde.

Want to share this petition?