Exigimos la reubicación del Consulado de Honduras en Nuevo Orleans (1250 Poydras St)

0 have signed. Let’s get to 5,000!
At 5,000 signatures, this petition is more likely to get picked up by local news!

Familias Unidas en Acción started this petition to CONSULADO GENERAL DE HONDURAS Y CANCILLERÍA DE LA REPÚBLICA

Con mucha preocupación y angustia les comunicamos que el consulado de Honduras en Nuevo Orleans se ha movido de su ubicación en 365 Canal St a 1250 Poydras St, Suite #100, el mismo edificio donde se encuentran las oficinas de ICE y donde muchos han sido víctimas de discriminación, odio, desintegración familiar (separación de familias por deportaciones), criminalización y terror por parte de un gobierno que deshumaniza a los inmigrantes. ICE es una entidad conocida por violar nuestros derechos humanos, violentando nuestras vidas y separando nuestras familias.

Familias Unidas en Acción, una organización que ha estado luchando por las familias inmigrantes en Nuevo Orleans por varios años, está extendiendo una campaña de concientización a todas las organizaciones, grupos e individuos que promueven los derechos civiles de las comunidades inmigrantes, que respetan los derechos humanos y que rechazan la deshumanización de cualquier persona basada en raza, país de origen, orientación sexual, religión u otro. Con el objetivo de exponer esta decisión tan mal acertada, que promueve más el dolor, el trauma y angustia de la comunidad inmigrante Hondureña, les pedimos que se unan a nuestra campaña y firmen esta petición para reubicar el Consulado General de Honduras a una ubicación donde se respete las vidas de todos los hondureños y se pueda efectuar trámites de forma digna.

Por tanto solicitamos al CONSULADO GENERAL DE HONDURAS, a la CANCILLERÍA DE LA REPÚBLICA y a quien corresponda efectuar trámites, para reubicar dicho consulado y buscar opciones a corto plazo, para que nuestros compatriotas hondureños puedan efectuar trámites que no arriesguen la integridad emocional y física de sus familias.

-----------------------------------------------------------------------------------

We demand the relocation of the Honduran Consulate in New Orleans, Louisiana (1250 Poydras St)

It is with great concern and anguish that we inform you that the Honduran consulate has moved from its location at 365 Canal St to 1250 Poydras St, Suite #100, the same building where ICE offices are located and where many have been victims of discrimination, hatred, family disintegration (separation of families by deportation), criminalization and terror by a government that dehumanizes immigrants. ICE is an entity known for violating our human rights, violating our lives and separating our families.

Familias Unidas en Acción, an organization that has been fighting for immigrant families in New Orleans for several years, is extending an awareness campaign to all organizations, groups and individuals that promote the civil rights of immigrant communities, that respect human rights and who reject the dehumanization of any person based on race, country of origin, sexual orientation, religion or other. With the objective of exposing this wrongful decision, which further promotes the pain and trauma and anguish of the Honduran immigrant community, we ask you to join our campaign and sign this petition to relocate the Honduran Consulate General to a location where The lives of all Hondurans are respected and procedures can be carried out with dignity.

Therefore we request the CONSULATE OF HONDURAS and whoever is responsible to carry out procedures, to relocate said consulate and look for short-term options, so that our Honduran compatriots can carry out procedures that do not risk the emotional and physical integrity of their families.

0 have signed. Let’s get to 5,000!