Petición cerrada

Esta petición ha conseguido 2.139 firmas

Pese a lo que prescribe la Llei de Promoción del Bable/Asturianu*, la ufierta de llingua asturiana na Educación Infantil nun ta xeneralizada en tolos centros educativos d'Asturies, y namás hai garantía d'acceder a la asignatura n'Educación Primaria (siempre, d'alcuerdu cola llei, en réximen de voluntariedá).
Les families que tenemos nel asturianu l'idioma de casa, y les que non teniéndolu, entendemos que la llingua ye una parte importante del patrimoniu asturianu, deseamos que los nuestros fíos y fíes tengan la oportunidá d'alfabetizase tamién nesta llingua, o deprendela, dende'l primer contactu cola escuela, na educación Infantil (3-6 años). Tamos convencíes qu'únicamente la convivencia ente les llingües falaes n'Asturies nun contestu formal, como ye l'escolar, va ser quien a acabar cola histórica marxinación que vivimos los falantes d'asturianu y gallego-asturianu na nuestra propia tierra. Queremos que los nuestros fíos y fíes aprendan a escribir y falar correctamente los dos idiomes, de manera que nel futuru puedan ser persones billingües a tolos efectos; cosa que, como aseguren tolos estudios internacionales sobre aprendizaxe tempranu d'idiomes, va facilita-yos sumar a estos dos, de manera normal, una tercera o cuarta llingua. Y tamién queremos que les persones que nun tienen l'asturianu como llingua materna puedan tener oportunidá de deprendela, ya que la llingua ye una parte perimportante de la nuestra cultura, a la que nun se-y puede negar accesu a ninguna familia.
Por too ello demandámos-y a la Conseyería d'Educación que permita a los nuestros fíos y fíes exercer el derechu d'alfabetizase y conocer la llingua asturiana dende la educación Infantil, daqué que nesti momentu nun se-yos reconoz más que nunos pocos centros d'Asturies. Pa ello pidimos tamién que se pongan en marcha les midíes oportunes d'inclusión nel curriculum, previsión de docentes y fomentu d'actitúes positives hacia la pacífica convivencia llingüística nel ámbitu educativu.
* "el Principado de Asturias garantizará la enseñanza del bable/asturiano en todos los niveles y grados, respetando no obstante la voluntariedad de su aprendizaje. En todo caso, el bable/asturiano deberá ser impartido dentro del horario escolar y será considerado como materia integrante del currículo”.

POR LA POSIBILIDAD DE ESTUDIAR LENGUA ASTURIANA EN TODOS LOS CENTROS Y TODOS LOS NIVELES EDUCATIVOS
Pese a lo que prescribe la Ley de Promoción del Bable/Asturianu*, la oferta de lengua asturiana en la Educación Infantil no está generalizada en todos los centros educativos de Asturies, y solo hay garantía de acceder a la asignatura en Educación Primaria (siempre, de acuerdo con la ley, en régimen de voluntariedad).
Las familias que tenemos en el asturiano el idioma de casa, y las que no teniéndolo, entendemos que la lengua es una parte importante del patrimonio asturiano, deseamos que los nuestros hijos e hijas tengan la oportunidad de alfabetizarse también en esta lengua, o aprenderla, desde el primer contacto con la escuela, en la educación Infantil (3-6 años). Estamos convencidas de que únicamente la convivencia entre las lenguas habladas en Asturies en un contexto formal, como es el escolar, puede acabar con la histórica marginación que vivimos los hablantes de asturiano y de gallego-asturiano en nuestra propia tierra. Queremos que nuestros hijos e hijas aprendan a escribir y hablar correctamente los dos idiomas, para que puedas ser personas bilingües a todos los efectos, algo que, como aseguran todos los estudios internacionales sobre aprendizaje temprano de idiomes, va a facilitarles sumar a estos dos, de manera normal, una tercera o cuarta lengua. Y también queremos que las persones que no tienen el asturiano como lengua materna puedan tener oportunidad de deprenderla, ya que la lengua es una parte de la nuestra cultura, a la que nun se puede negar acceso a ninguna familia.
Por todo ello demandamos a la Consejería de Educación que garantice a nuestros hijos e hijas ejercer su derecho de alfabetizarse y conocer la llingua asturiana desde la educación Infantil, algo que en este momento no se les reconoce más que en unos pocos centros de Asturies. Pa ello pidimos también que se pongan en marcha las medidas oportunas de inclusión en el curriculum, previsión de docentes y fomento de actitudes positivas hacia la pacífica convivencia lingüística en el ámbito educativo.

Hoy: Xuan Xosé cuenta con tu ayuda

Xuan Xosé Sánchez Vicente necesita tu ayuda con esta petición «Conseyería d'Educación, Cultura y Deporte d'Asturies: POLA POSIBILIDÁ D’ESTUDIAR LLINGUA ASTURIANA EN TOLOS CENTROS Y TOLOS NIVELES EDUCATIVOS». Únete a Xuan Xosé y 2.138 personas que ya han firmado.