Petition Closed

More ethics in UW photography-수중 촬영과 환경 보호-更有道德的水下摄影-Meer ethiek in onderwaterfotografie

This petition had 952 supporters

We are seeing more and more manipulation of wildlife to attain award winning images in competitions. Such images are winning competitions and becoming role model for future UW photographers. The UW photography community needs to act responsibly and promote conservation effort. A cultural shift is necessary at all levels and those with influence such as competition organisers and dive magazines should promote more responsible UW photo behaviour.

Assistiamo sempre piu spesso a casi in cui le fauna marina viene toccata, spostata e manipolata per ottenere immagini in grado di stupire e quindi poter vincere concorsi fotografici. Il problema nasce dal fatto che quando queste immagini vincono concorsi, diventano automaticamente esempi da seguire per i fotografi subacquei delle generazioni a venire. E' quindi necessario che la comunuta' fotosub internazionale adotti un comportamento responsabile e che promuova il rispetto e la conservazione dell'ambiente e delle forme di vita che lo popolano. E' quindi necessario un cambio culturale a tutti i livelli e coloro i quali hanno maggiore influenza come gli organizzatori di concorsi ed editori di contenuti dedicati alla subacquea dovrebbero dare maggior supporto nel promuovere un comportamento piu responsabile da parte di tutti i subacquei e fotosub.

Все больше и больше людей интересуются подводной фотографией, стараются сделать тот самый великолепный кадр, который победит в различных конкурсах и станет образцом для других. В свете этого мировому сообществу дайверов нужно уделять особое внимание распространению идеи охраны окружающей среды в целом и подводного мира в частности. Организаторы конкурсов и журналы для дайверов должны призывать фотографов как можно более ответственно и трепетно относиться к представителям подводной флоры и фауны. Руководство и работники дайв центров, дайв гиды, тур операторы, также имеют прекрасную возможность, общаясь с клиентами напрямую, активно участвовать в этом процессе, напоминая им правила поведения под водой.Перевод этой статьи на разные языки позволит добиться больших результатов в ее распространении. Сообщите нам, пожалуйста, если у вас будет желание внести свою лепту!! Заранее благодарим!

コンテスト受賞のために自然のものを意図的に動かす事例が近頃よく見受けられ、そのようにして撮影された画像が実際にコンテストで受賞し、水中撮影の手本となりつつあります。水中撮影をする者はその行動に責任を持ち自然保護を推進しなければなりません。あらゆるレベルでの文化的変革が求められており、影響力のあるコンテスト主宰者、ダイビング雑誌、ダイビングショップ、ショップオーナー、ダイビングガイド、ツアー主催者などは水中撮影のマナー啓発に努めるべきです。

Meer ethiek in onderwaterfotografie. Om bekroonde beelden in wedstrijden te bekomen, zien we meer en meer manipulatie van dieren in het wild. Dergelijke beelden winnen wedstrijden en worden zo het rolmodel voor toekomstige onderwaterfotografen. De onderwater fotografie gemeenschap moet verantwoord handelen en behoud inspanningen promoten.Een cultuuromslag is nodig op alle niveaus en mensen met invloed, zoals de wedstrijd organisatoren en duik magazines moeten verantwoordelijker onderwaterfotografie gedrag bevorderen. Dankzij de feedback, voegen wij duikcentra, duik managers, duik gidsen en touroperators toe aan de lijst van invloedssferen.

수중 촬영과 환경 보호 수중 촬영가는 수중 생물을 일반인에게 보여주는 중요한 역할을 하는 사람입니다. 촬영가이며 또한 다이버로서 환경 보호에 대한 당연하고 큰 책임을 가지고 있습니다. 안타깝게도 수중 촬영 대회 입상을 위해 생물을 조작하는 행위가 많이 보이고 있습니다. 이러한 조작으로 만들어낸 사진들이 미래의 수중 촬영가의 롤모델이 되는 현상도 벌어지고 있습니다. 수중 촬영가와 다이버는 언제나 환경을 보호하는데 그 책임과 역할이 있다는 것을 기억해야 합니다. 이러한 변화의 움직임은 다방면으로 필요하며 사진 대회, 대회의 주최, 다이빙 관련 잡지, 다이빙 단체와 클럽등 모두가 힘을 합쳐야 합니다.

In letzter Zeit sehen wir immer mehr Manipulation von Tieren um Platzierungen bei Fotowettbewerben zu erreichen. Bilder von Wettbewerbsgewinnern sind auch immer Vorbild für neue bzw. aufstrebende Unterwasser Fotografen. Die Gemeinschaft der Unterwasser-Fotografen muss verantwortungsvoll handeln und Schutzbemühungen fördern. Eine Veränderung der Kultur auf allen Ebenen ist notwendig und Meinungsbildner mit Einfluss wie Wettbewerbsveranstalter und Tauchzeitschriften sollten mehr Verantwortungsbewusstsein in der Unterwasserfotografie fördern. Vielen Dank für das Feedback, wir fügen Tauchbasen, Leiter von Tauchbasen, Diveguides und Reiseveranstalter in die Liste der Einflusssphären hinzu. Wenn jemand möchte, dass der Text der Petition in eine andere Sprachen übersetzt werden soll, damit dieser weiter verbreitet werden kann, lassen Sie es uns wissen. Vielen Dank.

更有道德的水下摄影 越来越多的以赢取摄影比赛奖项为目的,通过操纵水下生物拍出的照片正呈现在大家面前。一些这样拍成的照片因为在比赛中赢得了奖项而成为未来水下摄影师效仿的对象。水下摄影师群体需要负责任的行动起来,为促进水下自然环境和生态的保护做出努力。在各个层面上,水下摄影文化的转变都是必须的。那些有影响力的摄影比赛组织者和潜水杂志出版商更应该倡导负责任的水下摄影行为方式。 感谢您的反馈。我们将努力使这份倡议书影响到更多的潜水中心、潜水杂志出版者、导潜和潜水行程运营商等。 如果有人愿意将此倡议书翻译成其他语种,使它能更广泛的传播,请联系我们。谢谢! 更有道德的水下攝影越來越多的以贏取攝影比賽獎項為目的,通過操縱水下生物拍出的照片正呈現在大家面前。一些這樣拍成的照片因為在比賽中贏得了獎項而成為未來水下攝影師效仿的對象。水下攝影師群體需要負責任的行動起來,為促進水下自然環境和生態的保護做出努力。在各個層面上,水下攝影文化的轉變都是必須的。那些有影響力的攝影比賽組織者和潛水雜誌出版商更應該倡導負責任的水下攝影行為方式。 感謝您的反饋。我們將努力使這份倡議書影響到更多的潛水中心、潛水雜誌出版商、導潛和潛水行程運營商等。 如果有人願意將此倡議書翻譯成其他語種,使它能更廣泛的傳播,請聯繫我們。謝謝!

Pour plus d'éthique dans la pratique de la photo sous-marine Les photos où les animaux sous marins sont manipulés, déplacés ou positionnés sont de plus en plus présentes dans les palmarès des concours de photo sous-marines. Que des photos mises en scène gagnent de tels concours donne de mauvais exemples aux photographes sous-marins actuels et futurs. La communauté de la photo sous-marine doit agir de manière plus responsable et promouvoir des pratiques plus respectueuses de l'environnement. Une évolution des mentalités est nécessaire à tous les niveaux et les personnes d'influence comme les organisateurs de concours et compétitions et les éditeurs de presse devraient promouvoir une approche de la photo sous-marine plus responsable et respectueuse.

نحن نشهد المزيد والمزيد من التلاعب من الحياة البرية لتحقيق الحائز على الجوائز الصور في المسابقات. هذه الصور هي الفائزة المسابقات وأصبحت نموذجا يحتذى به للمصورين تحت الماء في المستقبل. يحتاج مجموعه المصورين تحت الماء إلى التصرف بمسؤولية وتعزيز جهود الحفاظ على البيئة. إن التحول الثقافي ضروري على جميع المستويات وذوي النفوذ مثل منظمي المسابقة والمجلات الغوص يجب تعزيز سلوك التصوير تحت الماء ان يكون أكثر مسؤولية.

Today: Alex is counting on you

Alex Tattersall needs your help with “Competition organisers: More ethics in UW photography”. Join Alex and 951 supporters today.