Changer le nom de l'Île Sainte-Hélène à l'Île de la Fête -- Change the name of Île Sainte-Hélène to Party Island

Petition Closed

This petition had 34 supporters
Thomas Montgomery started this petition to Commission de Toponymie du Québec

Nous, les soussignés, implorent la Commission de toponymie du Québec de changer le nom de l’Île Sainte-Hélène de Montréal à « l’Île de la Fête »dans la langue officielle du Québec et à Party Island dans la langue de Shakespeare. Le nom de la station du métro devrait changer à « Station de l’Île de la Fête » et Party Island Station.

Ce changement donnerait un nom descriptif à cette île et serait avantageux pour la promotion du tourisme et divertissement sur cette île et à Montréal et au Québec en générale.

We, the undersigned, implore the Toponymic Board of Quebec to change the name of Île Sainte-Hélène to Île de la Fête, or Party Island in English, and change its metro station to Station de l’Île de la Fête and Party Island Station respectively.

This change would provide a descriptive name for the island and would help promote tourism and entertainment on the island as well as in Montreal and Quebec as a whole.

Petition Closed

This petition had 34 supporters