Petición cerrada

#SOSMalhivern | Aturem la construcció de 24 barbacoes i 100 aparcaments al bosc

Esta petición ha conseguido 3.301 firmas

Arran del bosc Malhivern, en plena Reserva de la Biosfera del Montseny, ha començat la construcció de:

• 24 barbacoes.
  • 25 taules.
  • 1 sala polivalent de 37 metres quadrats.
  • 1 pèrgola.
  • 75 places d'aparcament (ampliables).

L'espai on s'està edificant aquest berenador, conegut com el pla de l'Artigassa, pertany al terme municipal de Cànoves i Samalús. De totes maneres, és un espai més proper al poble de La Garriga que a Samalús.

Incomprensiblement, l'Ajuntament de Samalús ha concedit als propietaris del berenador els permisos necessaris per iniciar les obres. El projecte també ha estat aprovat per la Comissió d'Urbanisme de Barcelona.

L'objectiu de la iniciativa #SOSMalhivern és aturar el projecte. Els motius pels quals es demana que s'aturi són els següents:

• Impacte mediambiental i visual. És una agressió al paisatge en un paratge que s'ha conservat sense canvis des de fa més de 50 anys.
  • Risc d'accidents de trànsit pel fet que centenars de cotxes hagin de creuar un pas a nivell sense barreres per accedir al berenador. El camí, que surt de La Garriga, té una amplada de menys 3 metres i hi ha un revolt molt tancat en un punt d'inclinació pronunciada (conegut com el cargol).
  • Increment de la brossa abocada al bosc i del risc d'incendi a causa de l'augment de la presència humana al territori. Arran del berenador hi ha el bosc del Malhivern i de la rivera.
  • El projecte no contempla la depuració de les aigües brutes ni la gestió dels residus.
  • Agressió del jaciment arqueològic situat just a sota de la zona on s'està construint el berenador.
  • Perill de contaminació del sòl a causa dels hidrocarburs procedents dels vehicles estacionats a l'aparcament (75 places ampliables).
  • No preservació de l'antic camí ramader inclòs en el Pla Especial de Patrimoni de La Garriga.
  • Canvi d'ús del territori, fins ara d'ús agrari. És un atac a l'espai agrari perimètric al poble.

El bosc Malhivern és un espai natural molt proper al nucli urbà de La Garriga. La gent del poble, les escoles i diverses entitats fan servir aquest espai per a la pràctica d'activitats d'esbarjo, esportives i divulgatives. A més, La Garriga ja disposa d'un berenador a la zona d'Els Pinetons. A Llerona, un poble molt proper, n'hi ha un altre i està abandonat.

Aquesta iniciativa se suma a la iniciada des de fa mesos per la plataforma ciutadana l'Artigassa sense brasavinculada a l'assemblea de joves La Bordalla. Des d'aquí s'agraeix tot la feina feta i es fa una crida a la unió de forces. També es convida a les persones convençudes amb la causa que es posin en contacte amb la iniciativa (sosmalhivern@gmail.com). Es considera clau la col·laboració d'experts en mediambient, urbanisme i juristes.

L'objectiu final d'aquesta iniciativa és donar a conèixer la problemàtica al conjunt dels pobles de La Garriga i Samalús i generar un moviment social el més ampli i contundent possible per tal d'aconseguir aturar el projecte. També s'està estudiant emprendre les accions legals oportunes.

És important destacar que #SOSMalhivern és una iniciativa popular no vinculada a cap partit polític ni entitat.

El bosc et necessita. Només junts serà possible.

MOLTES GRÀCIES!

#SOSMalhivern

1. UNEIX-TE A LA PÀGINA DE FACEBOOK DE #SOSMalhivern.

2. VISITA EL WEB DE #SOSMalhivern I DESCOBREIX QUÈ MÉS POTS FER.

3. SEGUEIX-NOS AL TWITTER DE #SOSMalhivern.

Hoy: #SOSMalhivern cuenta con tu ayuda

#SOSMalhivern necesita tu ayuda con esta petición «Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona: #SOSMalhivern | Aturem la construcció de 24 barbacoes i 100 aparcaments al bosc». Únete a #SOSMalhivern y 3.300 personas que ya han firmado.