Petition Closed

Red de Geesteswetenschappen aan de UvA! Save the Humanities at the UvA!

This petition had 6,220 supporters

De Universiteit van Amsterdam wil draconische bezuinigingen doorvoeren op de Geesteswetenschappen. In 2015 wordt het mes gezet in alle BA en MA programma's; in 2016 dreigen vele studies geheel te verdwijnen. Deze bezuinigingen zijn onnodig, deze reorganisaties onwenselijk. Docenten, medewerkers en studenten werken samen om deze destructieve plannen te stoppen. Steun de actiegroep Humanities Rally in haar verzet!

The University of Amsterdam wants to impose ruthless cuts on the Humanities. In 2015, all BA and MA programmes will undergo severe change; in 2016, many degrees may disappear altogether. These cuts are uncalled for, and this reorganisation is unacceptable. Teachers, staff and students unite against these destructive plans. Support the action committee Humanities Rally in its resistance!

For more information, check http://humanitiesrally.com/

Today: Humanities is counting on you

Humanities Rally needs your help with “College van Bestuur: Red de Geesteswetenschappen aan de UvA! Save the Humanities at the UvA!”. Join Humanities and 6,219 supporters today.