Rectifiquin el seu material informatiu respecte a la lactància materna.

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 500!

El full informatiu sobre lactància que la Clínica M.Q. de Reus distribueix mostra afirmacions contràries a l'evidència científica, i per tant en demanem la rectificació, així com l'actualització del seu personal.

En primer lloc, s' ofereix llet artificial en base a una premisa falsa i que infringeix el còdex de comercialització de sucedanis de la llet materna:

"En el cas que no es pugui o no es vulgui, ja que el tipus d’alletament el decideix la mare, disposem d’un ventall de llets artificials molt ampli que, quant a nutrients, poden competir perfectament amb la llet materna. (...)  Són llets anomenades maternitzades".

Aquesta afirmació desinforma les mares. Si bé han de tenir el dret de decidir el tipus de lactància que desitgen, aquest tipus d'afirmacions impedeixen que la decisió sigui en base a coneixemenr real dels riscos i beneficis de cada opció.

D'altra banda, algunes de les recomanacions obsoletes són les següents:

"La llet materna és estèril". Refutació: la llet no és estèril, de fet conté una microbiota diversa que afavoreix la salut del nadó. Veure font.

"El calostre, que és una llet amb menys concentració de proteïnes i sals
minerals per protegir l’aparell digestiu del nadó". El calostre conté més proteïnes que la llet madura. Veure font.

"Has d’introduir el mugró i part de l’arèola dins la boca del nadó per
tal que la succió sigui efectiva i no et faci tant de mal". La lactància mai ha de fer mal, si la mare refereix dolor el personal sanitari ha d'ajudar-la a trobar una posició indolora, que eviti també comprometre la bona transferència de llet.

"Les preses han de ser curtes, per tal d’adaptar-vos ambdós a la nova situació, de 10 minuts a cada pit aproximadament. " S'ha d'encoratjar la mare a alletar amb freqüència i sense restriccions horàries, ja siguin de freqüència o de duració de les preses. Veure font.

" Es recomana que hi hagi un interval d’entre 2 i 4 h entre preses per donar temps a la pujada de la llet. Al principi se solen fer entre 8-10 preses al dia, que poc a poc s’aniran espaiant." De nou: s'ha d'encoratjar la mare a alletar amb freqüència i sense restriccions horàries, ja siguin de freqüència o de duració de les preses. Veure font.

"Després de cada presa i entre pit i pit és recomanable fer-li expulsar els gasos per tal d’evitar els còlics, ja que són molt molestos per al nadó." És innecessari fer treure els gasos als nadons alimentats amb pit. Veure font.

"És necessari que durant el període d’alletament no fumis i no beguis begudes alcohòliques ni cafè. És recomanable que evitis la ingesta de menjars molt condimentats i picants." Ni la ingesta moderada de cafè, ni els menjars condimentats o picants representen cap problema durant la lactància materna. Veure font.

Respecte al tabac, els els riscos que comporta el tabaquisme matern són més importants si el nadó pren llet artificial. Si la mare no deixa el tabac és preferible que alleti el nadó. Veure font.

"Cal augmentar el consum de làctics". No hi ha evidència que recolzi aquesta afirmació. No cal prendre llet per produïr-ne.

"Hi ha una sèrie d’aliments que segons les dites populars has d’evitar, ja que diuen que produeixen canvis en el gust de la llet, encara que no hi ha estudis seriosos que ho avalin." Resulta poc professional donar consells que es reconeixen com infundats.

Hoy: nadia cuenta con tu ayuda

nadia ameziane necesita tu ayuda con esta petición «Clínica M.Q.: Rectifiquin el seu material informatiu respecte a la lactància materna.». Únete a nadia y 370 personas que ya han firmado.