Petition Closed
Petitioning City of Montreal

City of Montreal: We want the Angell Woods to be bought by the City of Montreal so that it could be preserved.

Approximately 1600 hectares of green space on the island of Montreal is protected (as a park or otherwise). That number equates to approximately 3% of the island which is a really low percentage.

There is also an equivalent quantity of unprotected woodlands on the Island. Angell Woods is the largest contiguous woodgrove among the unprotected 1600 hectares which has been identified as being of “ecological interest” by the City of Montreal’s “Atlas des Bois”. It has also been designated as an exceptional forest ecosystem (EFE) by the Ministry of Natural Resources (From APAW website).

Recently, a settlement allowed a developer to build 68 condominiums on part of the site (Beaconsfield part). This also means around 1000 more cars on the road.

WE NEED TO ACT!

Environ 1600 hectares d'espaces verts sur l'île de Montréal sont protégés (en tant que parcs ou autre). Ce nombre équivaut à environ 3% de l'île, ce qui représente un pourcentage très faible.

Il y a d’autant plus une quantité équivalente de bois non protégés sur l’île de Montréal. Le Bois Angell représente la plus grande portion contiguë des 1600 hectares non protégés et est identifié d’ « intérêt écologique » par l’Atlas des Bois de la Ville de Montréal. Il est aussi désigné comme étant un écosystème forestier exceptionnel (EFE) par le Ministère des Ressources Naturelles (selon le site de l’APBA).

Récemment, un accord a permis à un développeur de construire 68 condominiums sur une partie du site (partie Beaconsfield). Cela signifie également environ 1000 voitures de plus sur la route.

NOUS DEVONS AGIR !

Letter to