Chinatown Rising Up! Cancel Rent Now!

0 have signed. Let’s get to 1,500!
At 1,500 signatures, this petition is more likely to get picked up by local news!
Chinatown Community For Equitable Development started this petition to City of Los Angeles and

Chinatown Community for Equitable Development (CCED) and the community of Los Angeles Chinatown demands that the government, including LA City’s Mayor Eric Garcetti, LA County’s Board of Supervisors, and California’s Governor Gavin Newsom, use its executive power to cancel rent and pass a real eviction moratorium that protects all tenants.

Local governments must take immediate steps to stop large developers and corporations from ravaging our communities of housing, small businesses, and good jobs during and after the pandemic. In the short term, rent must be canceled, but in the long term, housing must be guaranteed for all. More specifically, in the long term, the city must invest in a Homes for All plan that will convert publicly owned vacant land into community land trusts and provide permanently affordable, community-controlled housing.

Local governments must also stand up to the Trump administration’s scapegoating and demonizing Asian Americans and ensure our rights are protected. Additionally, the federal government must stop bailing out large corporations and redirect their budgets to support long term, affordable housing, the creation of safe jobs at living wages, and healthcare for all.

To be clear, when the coronavirus pandemic ends, we refuse to go back to prior conditions. This so-called “normal” of high rents, low-wages, forced evictions for new and unaffordable developments, and food insecurity, is what resulted in making our community vulnerable in the first place. We want a Chinatown that thrives for all of us — our residents, small businesses, young people, and seniors.

I support the following demands:

• Cancel rent for residential and commercial tenants
  • Protect and empower traditional and immigrant small businesses
  • Defund the police, and use the funds to invest in community needs

華埠公平發展會「CCED」和洛杉磯中國城「LA Chinatown」的社區要求政府,包括市長 Eric Garcetti, 洛杉磯 County’s Board of Supervisors, 和加州總督 Gavin Newsom,用他們的權利停止驅逐租客。我們需要他們通過真正的暫停驅逐令,保護所有租戶。

在疫情期間和之後,地方政府必須立即採取措施,阻止大型開發商和企業剝奪我們社區的住房、小商家和好工作。在短期內,必須取消租金。長期來講,必須為所有人提供住房。更具體地說,在長期中,市政府必須投資建立“全民住房”計劃,把空置的公有土地地轉變為社區土地信託,並提供社區控制的,永久性的可負擔住房。

地方政府必須反對特朗普政府妖魔化亞裔美國人,以我們作替罪羔羊的言論,並確保我們的權利得到保護。此外,聯邦政府必須停止救助大型公司,並重新分配預算,以支持長期的經濟適用房,創造工資足以維持生計的安全工作,並提供全民醫保。

需要明確的是,當新冠病毒疫情結束時,我們拒絕回到先前的狀況。這種所謂的“常態”—高租金,低工資,強行迫遷以新建昂貴住房,糧食沒有保障的現象—正是削弱了我們的社區的罪魁禍首。我們想要一個繁榮發展的唐人街—為我們的居民,小企業,年輕人和老年人。

我支持以下的要求:

• 取消我們的租金
  • 保護我們的杈利和小贩
  • 把取消給予使用警察的資金,用來取消租金和投資在社區裡的需求

Comunidad de Chinatown para Desarrollo Equitativo (‘Chinatown Community for Equitable Development’ o ‘CCED’) y la comunidad de Los Ángeles Chinatown demanda que el gobierno, incluyendo a la Alcaldía de Eric Garcetti de la Ciudad de LA, la Junta de Supervisores del Condado de LA, y el Gobernador de California, Gavin Newsom, usan sus poderes ejecutivos para cancelar el alquiler y pasar una moratoria real contra desalojamientos que proteja todo los/las inquilinos/as.

Gobiernos locales tienen que tomar pasos inmediatos para parar que grandes desarrolladores y corporaciones no arasen con las viviendas, pequeños negocios, y buenos trabajos de nuestra comunidad durante y después de la pandemia. A corto plazo, el alquiler tiene que ser cancelado, pero a plazo largo, viviendas tienen que estar garantizado para todos/as. Específicamente, a plazo largo, la ciudad tiene que invertir en un plan de Hogares para Todos/as que convertirá lotes públicos vacíos a fundaciones de tierras comunitarias (community land trusts) para provenir viviendas controlados por la comunidad, que sean permanentemente económicos.

Gobiernos locales también tienen que desafiar las prácticas de la administración de Trump de culpar y demonizar a los Americanos Asiáticos a través de asegurando que nuestros/as derechos sean protegidos. Adicionalmente, el gobernó federal tiene que parar de afianzar las grandes corporaciones y redirigir sus presupuestos para apoyar a plazo largo viviendas económicas, la creación de trabajos seguros con ingresos vivibles, y seguro de saludo para todos/as.

Para ser claros, cuando la pandemia del coronavirus termina, rechazamos el regreso a las condiciones anteriores. Lo tal “normalidad” de rentas altas, bajos saldos, desalojamientos forcados para urbanizaciones nueva y caras, y la inseguridad de alimentos, es lo que ha resultado en la vulnerabilidad de nuestra comunidad en el primer lugar. Queremos un Chinatown que prospere para todos/as nosotros/as – nuestros/as residentes, pequeños negocios, gente joven, y los/las mayores de edad.

Yo apoyo las siguientes demandas:

• Cancelar renta para los/las inquilinos/as residenciales y comerciales
  • Proteger y empoderar pequeños negocios tradicionales y de inmigrantes
  • Desinvertir de la policía, y usa los fondos para reinvertir en las necesidades de la comunidad
0 have signed. Let’s get to 1,500!