Flooding in Wychwood (Aylmer)/ Les inondations à Wychwood (Aylmer)

0 have signed. Let’s get to 500!

Residents of Wychwood in the Aylmer Sector of Gatineau have been victims of back-ups in their homes originating from the City of Gatineau's drainage, waste water and sewage system.  On October 30, 2017, dozens of houses were flooded. On July 25, 2018, dozens of houses were flooded again. The time has come for the City of Gatineau to take responsibility for its infrastructure problems.

Citizens demand that the City of Gatineau immediately conduct a public inquiry and make the necessary improvements to the sewer, wastewater and drainage system in the Wychwood sector to avoid future incidents.  In the interim and to such time as the city improves its infrastructure, citizens demand that emergency mitigation plans be in place including the permanent installation of pumps, the development of a regular maintenance and inspection schedule to the existing infrastructure, and the continual surveillance of weather patterns by city staff. Until such time as the infrastructure is improved and permanent solutions are in place, citizens demand that the City of Gatineau compensates victims retroactively for damages that were not covered by their private insurances.

--------------

Les résidents de Wychwood, dans le secteur d'Aylmer à Gatineau, ont été victimes de refoulements dans leurs maisons en provenance du réseau de drainage, d'eaux usées et d'égouts de la ville de Gatineau.  Le 30 octobre 2017, des douzaines de maisons ont été inondées. Le 25 juillet 2018, des douzaines de maisons ont été inondées à nouveau. Le moment est venu pour la ville de Gatineau de prendre en charge ses problèmes d'infrastructure.

Les citoyens exigent que la ville de Gatineau mène immédiatement une enquête publique et qu'elle apporte les améliorations nécessaires au système d'égouts, d'eaux usées et de drainage du secteur Wychwood pour éviter les incidents futurs.  Entre-temps et jusqu'à ce que la ville améliore son infrastructure, les citoyens exigent que des plans d'atténuation d'urgence soient en place, y compris l'installation permanente de pompes, l'élaboration d'un calendrier régulier d'entretien et d'inspection de l'infrastructure et la surveillance continue des tendances météorologiques par le personnel de la ville. Jusqu'à ce que l'infrastructure soit améliorée et que des solutions permanentes soient en place, les citoyens exigent que la ville de Gatineau indemnise rétroactivement les victimes pour les dommages qui n'étaient pas couverts par leurs assurances privées.

Today: Steph is counting on you

Steph Bond needs your help with “City of Gatineau: Flooding in Aylmer must be addressed by the City of Gatineau”. Join Steph and 247 supporters today.