Decriminalize street vending in Rancho Cucamonga/Despenaliza la venda ambulante en Rancho

0 have signed. Let’s get to 1,000!

[IN ENGLISH BELOW]

Para muchos en el Inland Empire, la venta ambulante es la única forma de ganarse el pan. Sin embargo, los gobiernos locales continúan dificultando que estas personas se mantengan a sí mismas y a sus familias. ¡A nadie se debe arrestar por tratar de mantener a su familia! ¡A nadie se debe deportar por vender elotes! Esto es lo que está sucediendo, no solo en Rancho Cucamonga sino en toda California.

Los suscritos en esta peticion le pedimos al Concejo Municipal de la ciudad de Rancho Cucamonga y en su asociación con el Departamento del Alguacil del Condado de San Bernardino, cese y desista de todas y cada una de las detenciones y arrestos de vendedores ambulantes en esta ciudad. Estas detenciones y arrestos son un medio innecesario para criminalizar a los vendedores ambulantes, la mayoría de los cuales son trabajadores inmigrantes de bajos recursos y los arrestos los ponen en serios asuntos legales. Solicitamos al Concejo Municipal de Rancho Cucamonga y al Departamento del Alguacil de San Bernardino no penalizar a los vendedores ambulantes y buscar métodos alternativos para legalizar la venta ambulante a través de los permisos de venta ambulante y otras opciones.

ENGLISH:

For many in the Inland Empire, street vending is the only way to make a living. However, local governments continue to make it hard for these people to support themselves and their families. Nobody should be arrested for trying to provide for their family! Nobody should be deported for selling corn! This is what is going on, not only in Rancho Cucamonga but all over California.

We undersigned urge the City Council of the city of Rancho Cucamonga and within its partnership with the San Bernardino County Sheriff’s Department a cease and desist on any and all detention and arrests of street vendors in this city. These detentions and arrest are an unnecessary means  to criminalize street vendors, most of whom are low-wage, immigrant workers and put them in serious legal matter. We ask the City Council of Rancho Cucamonga and the San Bernardino Sheriff’s Dept. to decriminalize street vendors and to seek alternative methods to legalize street vending through street vending permits and other options.

Today: Pomona Economic Opportunity Center is counting on you

Pomona Economic Opportunity Center needs your help with “City Council of Rancho Cucamonga: De-criminalize street vending in Rancho Cucamonga/Despenalisa la venda ambulante en Rancho”. Join Pomona Economic Opportunity Center and 543 supporters today.