Petición cerrada

DIGNIFICACIÓ DELS INTERINS/SUBSTITUTS D'ENSENYAMENT

Esta petición ha conseguido 199 firmas

CAMPANYA PER A LA DIGNIFICACIÓ DELS NOSTRES INTERINS/SUBSTITUTS

En breu, com cada final de curs, el Departament d’Ensenyament rescindeix els contractes dels professors interins per tal d’estalviar-se’n els sous dels mesos d’estiu. Segurament considera que durant aquest mesos aquests professionals no mengen, no beuen i no viuen. Així, després de nou mesos de llocs de treball intermitents, sense saber quant durarà un nomenament, ni a on caldrà anar a fer el següent, ni quina jornada hauran de fer (⅓, ½, ⅚ o 1), la supervivència dels interins i/o substituts queda en mans de les prestacions de l’atur en el millor dels casos. En altres casos, a causa de no haver cotitzat prou temps o dels contractes parcials, difícilment aquesta prestació pot servir per sobreviure i els professionals perden el seu dret a les vacances (amb el greuge comparatiu que això suposa) perquè han d’improvisar d’altres ocupacions.

Després d’un curs així, –i un altre, i un altre, i molts més encara– arriba el juny i el moment de fer la carta als reixos. Aquí és on l’interí/substitut està obligat a fer una llista de desitjos: cal que posi per odre aquells centres on vol que el nomenin al juliol, durant un curs sencer i a jornada completa (si li toca això, cobra tots els mesos de l’any i s’assegura tota la jornada). Aquesta llista, però, és com la loteria: normalment no toca. Bé, des que s’aplica el Decret de Plantilles toca més sovint, poder massa... Per què? Doncs perquè si el substitut “s’ha portat bé”, ha obeït tot allò que li ha manat l’equip directiu i se n’ha fet amiguet, aleshores el reclamen i segueix un any més al mateix lloc de treball (amb la jornada que ja tenia o bé amb una jornada sencera si sap com fer bé la pilota). Moltes vegades aquesta proposta de continuïtat inclou que el substitut/interí accepti fer aquelles feines que els funcionaris de carrera no volen fer...

Un cop passat l’estiu, al setembre, s’inicien els nomenaments per cobrir les places vacants (que ja en són ben poques) i les substitucions del nou curs escolar. Aquests nomenaments es realitzen de manera intermitent fins al dia abans de l’inici del curs, el que aboca els professionals a unes aules, unes matèries i uns entorns educatius que en molts casos no coneixen. Se’ls nega, d’aquesta manera, l’assistència a les reunions de presentació a les famílies, la possibilitat d’organitzar-se, de conèixer el centre, el claustre i sense temps per fer cap programació d’aula (obligatòria segons el Departament). Malgrat tot, aquest no és el punt on acaba la tortura d’un interí/substitut, aquí és on tot comença. La gran majoria de la borsa no té feina al setembre i cal que s’esperin fins que el Departament decideix començar a cobrir baixes. Aquests seran els que es passaran tot el curs amb el cotxe amunt i avall arreu del territori sense saber la jornada que faran ni quant durarà cada substitució. I tot plegat, per a què? –us estareu preguntant.– Doncs perquè a l’agost el número que tenen a la llista els hi baixi i el curs següent (si no retallen més o no augmenta el poder de les direccions per triar el seu claustre) puguin tenir més oportunitats d’aconseguir una jornada sencera a prop de casa; per això, en molts casos, els substituts treballen només a canvi del que els hi costa la benzina del desplaçament.

Des de la secció sindical d’ensenyament de la CGT de Lleida volem denunciar un cop més el tractament mercantilista del Departament d’Ensenyament per sobre de les necessitats reals dels professionals per poder realitzar una tasca de qualitat a l’alçada de les necessitats de la societat.

Per aquest motiu exigim:

1.       La retirada imminent del Decret de Plantilles.

2.       La recuperació del sou del juliol als substituts que hagin treballat al menys quatre mesos del curs escolar.

3.       El retorn als nomenaments presencials.

4.       El pagament de caps de setmana, vacances de Nadal i setmana santa .

5.       El pagament del sou des del dia dels nomenaments.

6.       Les 24 h de temps per a la incorporació al nou lloc de treball.

7.       La possibilitat de renunciar a un nomenament dos cops per curs escolar.

8.       La retirada dels terços de jornada. Els terços s’han de substituir amb mitges jornades.

9.       La substitució de les baixes des del primer dia.

10.   El cobrament de sexennis amb les mateixes condicions que els funcionaris de carrera.

Hoy: Laura cuenta con tu ayuda

Laura Lascorz necesita tu ayuda con esta petición «CGTENSEPONENT@GMAIL.COM: DIGNIFICACIÓ DELS INTERINS/SUBSTITUTS D'ENSENYAMENT». Únete a Laura y 198 personas que ya han firmado.