Petition update

Dierenvrienden hervatten wereldwijde campagne tegen kooi-eieren bij Starbucks!

Stichting Een DIER Een VRIEND

Feb 6, 2019 —

Na 9 maanden geleden een moratorium te hebben uitgeroepen, lanceren we onze wereldwijde campagne tegen dierenmishandeling voor de eieren die Starbucks' wereldwijd in haar restaurantketen gebruikt, opnieuw.

Honderden dierenvrienden over de hele wereld eisten dat Starbucks een wereldwijde kooi-vrij beleid zou aannemen. Meer dan 200.000 consumenten ondertekenden deze petitie om zich uit te spreken tegen wrede en onnodige kooien. Starbucks voelde meteen de druk en beloofde een uitgebreid en wereldwijd kooi-vrij beleid te ontwikkelen. Maar na uitvoerig overleg met Starbucks kwam een ontoereikend beleid dat miljoenen kippen uitsluit van de verbeteringen die Starbucks beloofde. Het geformuleerde beleid van Starbucks om extreme dierenmishandeling te beëindigen, blijkt alleen van toepassing op bepaalde delen van de wereld, ook al lijden er overal ter wereld kippen voor Starbucks.

We hebben Starbucks meer dan voldoende tijd gegeven om gecoördineerd met hun internationale kantoren een zinvol kooi-vrij beleid aan te gaan. Zelfs na maandenlang dialoog loopt Starbucks nog steeds achter op alle andere grote voedingsmiddelenbedrijven die een wereldwijd kooi-vrij beleid zijn aangegaan.

Help ons de kippen helpen en doe een beroep op Starbucks om eindelijk deel te nemen aan de nieuwe internationale standaard voor dierenwelzijn!

* Email naar customercareNL@starbucks.com en vraag hen wereldwijd over te stappen op eieren van kippen die niet achter tralies zitten
* Vraag onze campagneposter en -folders aan via  https://www.diervriendelijk.nl/dierenvrienden-hervatten-wereldwijde-campagne-tegen-kooi-eieren-bij-starbucks/

Keep fighting for people power!

I'll power Change with $5 monthlyPayment method

Discussion

Please enter a comment.

We were unable to post your comment. Please try again.