Starbucks stop wereldwijd met het gebruik van kooi-eieren!

0 have signed. Let’s get to 200,000!

Starbucks zegt voor meer te staan dan alleen koffie. Starbucks claimt zelf “sociale verantwoordelijk te zijn en ethisch verantwoord in te kopen”. Toch geldt dit niet voor de miljoenen kippen die voor Starbucks’ wereldwijde restaurantketen eieren moeten leggen.

Starbucks weigert te stoppen boeren te steunen die kippen in smerige kleine kooitjes proppen. Deze kooien zijn zo klein en volgepropt dat de hennen nauwelijks of geen natuurlijk gedrag kunnen vertonen. Vaak komen lichaamsdelen vast te zitten in de draadgazen kooien, wat resulteert in gebroken botten en pootjes, misvormingen en ernstige mate van verenverlies. Soms worden hennen wanneer ze uitgeput zijn en niet meer in staat zich te bewegen, vertrapt door hun kooi-genoten.

Honderden bedrijven wereldwijd stoppen met eieren van kippen die in kooien moeten leven. Onder de bedrijven die wereldwijd de overstap hebben gemaakt alleen nog kooi-vrije eieren te gebruiken zitten enkele van ‘s werelds grootste multinationals als Unilever, Nestlé, Lidl, Aldi, InterContinental Hotels, Hilton en Sodexo. Maar ook kleinere bedrijven, scholen en gevangenissen stoppen met het gebruik van deze dieronvriendelijke producten. Starbucks echter faalt er tot nog toe in om zich bij deze diervriendelijkere wereldwijde beweging aan te sluiten.

In haar Starbucks-missie stelt het bedrijf: “We kunnen een stimulans zijn voor positieve actie – door onze partners, gasten en de gemeenschap bij elkaar te brengen en elke dag een bijdrage te leveren. We merken nu dat onze verantwoordelijkheid – en onze mogelijkheden om goed te doen – nog grootschaliger is. De wereld kijkt naar Starbucks om een nieuwe norm te stellen. Wij nemen het voortouw.”

Maar Starbucks loopt achter waar het gaat om dierenwelzijn. De wereld kijkt naar Starbucks om tot de meest basale standaard voor dierenwelzijn te komen en de mondiale restaurant-industrie te leiden naar het uitbannen van één van de ergste uitwassen van de bio-industrie.

Teken aub deze petitie om Starbucks te laten weten dat je geen klant meer bij hen zult zijn zolang ze dit afschuwelijke dierenleed blijven steunen met hun inkoop.

Een DIER Een VRIEND www.diervriendelijk.nl

Open Wing Alliance https://openwingalliance.org

Today: Stichting Een DIER Een VRIEND is counting on you

Stichting Een DIER Een VRIEND needs your help with “CEO Starbucks : Starbucks stop wereldwijd met het gebruik van kooi-eieren!”. Join Stichting Een DIER Een VRIEND and 195,581 supporters today.