Petition Against Wasteful Public Spending | Pétition Contre les Dépenses Publiques Inutile

0 have signed. Let’s get to 1,000!

Pour la version française, veuillez consulter le bas. Merci!

I know it's not the most pressing issue of our time, but our taxes are funding superstition disguised as astrology. The public broadcaster (CBC) is publishing weekly horoscopes. We are better than this. So I made a petition to defund the operation. If you could please take a moment to read and sign the petition.

I'm not suggesting to ban astrology or anything like that...just do not use our tax dollars to fund it. Horoscopes are readily and abundantly available for FREE online or at little to no cost through numerous private media outlets.

I expect the CBC to better use limited financial resources. The CBC is not publicly mandated to spend for the benefit of a few - as with CBC Horoscopes. I know I'm not changing the world and this isn't about me, it's about respecting our society's tax dollars - I do expect CBC to at least do that much.

Other Potential Solutions: defund CBC's Astrology Horoscopes and move them to the Entertainment Section.

Please help by signing the petition. Your time and support is deeply appreciated. Thank you.

Both the Ethics Commissioner and the CBC were contacted for comment - an update will be provided when available.

For more information:

Link: CBC Horoscope

Read: Publicly-Funded Superstition

Watch: Publicly Funded Superstition

Extra: Psychics on Last Week Tonight: with John Oliver (HBO)

Bonus: Enemies of Reason Episode 1: Slaves to Superstition (Richard Dawkins)

En Français:

Je sais que ce n’est pas le problème le plus urgent de notre époque, mais nos impôts financent la superstition déguisée en astrologie. Le radiodiffuseur public (CBC-Radio Canada) publie des horoscopes hebdomadaires. Nous sommes meilleurs que cela. J'ai donc fait une pétition pour désengager l'opération. Si vous pouviez prendre un moment pour lire et signer la pétition.

Je ne suggère pas d'interdire l'astrologie ou quoi que ce soit d'autre ... N'utilisez pas l'argent de nos impôts pour le financer. Les horoscopes sont facilement et abondamment disponibles GRATUITEMENT en ligne ou à peu de frais auprès de nombreux médias privés.

Je m'attends à ce que la SRC utilise mieux ses ressources financières limitées. La SRC n’a pas pour mandat public de dépenser au profit de quelques-uns - comme dans le cas des horoscopes de la SRC. Je sais que je ne change pas le monde et qu'il ne s'agit pas de moi, mais du respect des impôts de notre société - je m'attends à ce que CBC / SRC fasse au moins autant.

Autres solutions possibles: désengorger les horoscopes d'astrologie de CBC et les transférer à la section divertissements.

S'il vous plaît aider en signant la pétition. Votre temps et votre soutien sont grandement appréciés. Je vous remercie.

La commissaire à l'éthique et Radio-Canada ont été contactées pour commentaires. Une mise à jour sera fournie lorsqu'elle sera disponible.

Want to share this petition?