Petition Against Public Superstition | Pétition Contre la Superstition Publique

0 have signed. Let’s get to 1,500!

Pour la version française, veuillez consulter le bas. Merci!

I know it's not the most pressing issue of our time, but our taxes are used for promoting superstition disguised as astrology. The public broadcaster (CBC) is publishing weekly horoscopes. We are better than this. So I made a petition against public superstition. If you could please take a moment to read and sign the petition.

I'm not suggesting to ban astrology or anything like that...just do not use our tax dollars to fund it. Horoscopes are readily and abundantly available for FREE online or at little to no cost through numerous private media outlets.

The CBC is not publicly mandated to spend for the benefit of a few at the cost of many nor tasked with activities which undermine the integrity of public information - as with CBC Horoscopes. I know I'm not changing the world and this isn't about me, it's about respecting our society and the public's intelligence - I do expect CBC to at least do that much.

Other Potential Solutions: defund CBC's Astrology Horoscopes and move them to the Entertainment Section. They should also put a clear precautionary disclaimer; perhaps something like this from Wikipedia: "There are currently no scientific studies that have shown support for the accuracy of horoscopes, and the methods used to make interpretations are pseudo-scientific. In modern scientific framework no known interaction exists that could be responsible for the transmission of the alleged influence between a person and the position of stars in the sky at the moment of birth. In all tests completed, keeping strict methods to include a control group and proper blinding between experimenters and subjects, horoscopes have shown no effect beyond pure chance."

I also need to bring to readers' attention an example of another CBC astrology article that should never have been published with CBC branding: Article recommending jeans fashion trends for your astrological sign.

Please help by signing the petition. Your time and support is deeply appreciated. Thank you.

Both the Ethics Commissioner and the CBC were contacted for comment. An Access-To-Information (ATI) request has also been submitted - an update will be provided when available.

For more information:

Link: CBC Horoscope

Read: Publicly-Funded Superstition

Extra: Psychics on Last Week Tonight: with John Oliver (HBO)

Bonus: Enemies of Reason Episode 1: Slaves to Superstition (Richard Dawkins)

En Français:

Je sais que ce n’est pas le problème le plus urgent de notre époque, mais nos impôts sont utilisés pour promouvoir la superstition déguisée en astrologie. Le radiodiffuseur public (CBC) publie des horoscopes hebdomadaires. Nous sommes meilleurs que cela. Alors j'ai fait une pétition contre la superstition publique. Si vous pouviez prendre un moment pour lire et signer la pétition.

Je ne suggère pas d'interdire l'astrologie ou quoi que ce soit d'autre ... N'utilisez pas l'argent de nos impôts pour le financer. Les horoscopes sont facilement et abondamment disponibles GRATUITEMENT en ligne ou à peu de frais auprès de nombreux médias privés.

La SRC n’a pas pour mandat public de dépenser pour le compte de quelques-uns au détriment de nombreuses personnes, ni de se consacrer à des activités qui portent atteinte à l’intégrité de l’information publique - comme dans le cas des horoscopes de la SRC. Je sais que je ne change pas le monde et qu'il ne s'agit pas de moi, mais de respecter notre société et les renseignements du public - je m'attends à ce que CBC / Radio-Canada fasse au moins autant.

Autres solutions possibles: désengorger les horoscopes d'astrologie de CBC et les transférer à la section divertissements. Ils devraient également mettre un disclaimer clair par précaution; peut-être quelque chose comme ceci sur Wikipedia: "Il n’existe actuellement aucune étude scientifique démontrant que les horoscopes sont exacts, et les méthodes utilisées pour les interpréter sont pseudo-scientifiques. Dans le cadre scientifique moderne, il n’existe aucune interaction connue transmission de la prétendue influence entre une personne et la position des étoiles dans le ciel au moment de la naissance. Dans tous les tests effectués, en conservant des méthodes strictes pour inclure un groupe de contrôle et en aveuglant correctement les expérimentateurs et les sujets, les horoscopes n’ont montré aucun effet au-delà de la pure chance."

Je dois également attirer l'attention des lecteurs sur un exemple d'un autre article sur l'astrologie de CBC qui n'aurait jamais dû être publié avec la marque CBC: Ce sont les meilleurs jeans pour votre signe.

S'il vous plaît aider en signant la pétition. Votre temps et votre soutien sont grandement appréciés. Je vous remercie.

Le commissaire à l'éthique et CBC ont été contactés pour commentaires. Une demande d'accès à l'information (ATI) a également été soumise - une mise à jour sera fournie lorsqu'elle sera disponible.