Petition Closed

La vida de los animales que comemos no mejorará nunca hasta que no dejemos de comerlos. Mientras los animales sean considerados propiedades susceptibles de ser controlados en su nacimiento, crecimiento, cría, engorde y muerte por cualquier método considerado económicamente "conveniente" al menor costo y mayor beneficio, continuarán teniendo vidas más cortos salpicadas de dolor, sufrimiento, tortura y muerte así como de unas condiciones miserables de existencia Ese hermoso texto es ajeno a mi pluma pero compartido por millones de personas amantes de los animales. Como médico, voluntaria y socia de diversas organizaciones de protección medio ambiental y animal, cómo puedo decir que amo a estas maravillosas criaturas y permito las atrocidades derivadas de la industria ganadera? Quien ama a su amigo, no se lo come Animamos a toda la Cristiandad, sin distinción de confesiones, a hacer una profunda reflexión y compromiso, a través de la recogida de firmas con esta carta, para adherirse a un estilo de vida más sano, respetuoso con el medio ambiente, y que por ende, ponga fin al sufrimiento atroz que a diario sufren millones de criaturas inocentes en el mundo. Cada segundo mueren 3000 animales en el mundo, cada día más de 162000 son sacrificados en España. Cada año 52 billones de seres inocentes, sin contar pesces y huevos perecen en condiciones de tremendo dolor sin que la Religión se pronuncie al respecto. Todos los animales tienen derechos, (Londres, 15 Octubre 1978: Derechos Universales de los Animales), pero son sistemáticamente violados cada instante sin que la maquinaria del poder y la justicia hagan algo por poner remedio. Se prohibe la filmación en mataderos en USA con penas de cárcel para evitar que los usuarios conozcan la dimensión real del sufrimiento animal en esas granjas y prisiones infernales Por primera vez el pasado Año las Naciones Unidas emitieron un informe alertando a los Gobiernos del Mundo de la necesidad de cambiar los hábitos diéteticos: El consumo de carne y lácteos no solo tiene implicación directa sobre el cambio climático (22% de emisiones gases invernaderos), deforestación de árboles, calentamiento climático, engorde artificial de animales, el 70% de los antibióticos antimicrobianos generados en USA son para destino de los animales de nuestro consumo, los carnívoros consumen de forma indirecta 15 veces más agua que los vegetarianos, para producir 100 grs de ternura en tu plato hace falta 7000 litros de agua, por cada kg de carne se consumen 7 litros de petróleo Si tan solo un día la población mundial dejara de comer carne, se ahorrarían más de 12,7 billones de litros de agua, en un planeta donde menos del 1% del agua disponible es potabl En granjas y mataderos los animales carecen de las condiciones de vida necesarias para vivir sanos y felices: ausencia de espacio, controles sanitarios adecuados, no ejercicio, exceso de stress, cría indiscriminada, engorde con hormonas, uso de antibióticos. En otros casos sufren amputaciones estando conscientes o son despellejados vivos, separados de sus madres al nacer El ganado habita 1/3 de la superficie del planeta y consume más del 90% de la soja mundial. A este ritmo no habrá producción para la población mundial, y qué alternativas se proponen: 1.-carne de laboratorio 2.-consumo de insectos Seguir envenenando el pienso con dioxinas, estiércol, huesos de animales muertos, sangre, etc Todo vale cuando se trata de rendimiento económico. Y quién mira a San Francisco de Asís? Un ejemplo a seguir. Animamos a todos los amantes de la Madre Tierra y sus criaturas a unirse a esta petición para hacer llegar la voz de los que no pueden expresarse al Papa y todos los líderes religiosos mundiales, por un compromiso con la única fuente de riqueza, salud y felicidad: LA MADRE TIERRA Y SUS CRIATURAS CADA VEZ QUE COMPRAS UN ANIMAL OTRO MUERE EN LA CALLE. NO COMPRES, ADOPTA Y ESTARÁS SALVANDO UNA VIDA. "No me importa si un animal es capaz de razonar. Sólo sé que es capaz de sufrir, y por ello lo considero mi prójimo”. Albert Schweitzer, teólogo y filósofo, Premio Nobel de la Paz en 1952 (1875-1965) "Hasta que no hayas amado a un animal, parte de tu alma permanecerá dormida"(Anónimo) "Hasta que el hombre no haya talado el último árbol, pescado el último pez y contaminado la última gota de agua, no se dará cuenta que el dinero no es comestible"(proverbio Indio) "Una nación se puede juzgar por la forma en que trata a sus animales"(M.Gandhi)

Letter to
IOR - Istituto per le Opere di Religione Cortile Sisto V Ernst von Freyberg
Parroquia Pontificia Pontificia Parrocchia Sant'Anna in Vaticano
Observatory Vaticano Specola Vaticana Vatican Observatory Summer School
and 1 other
Delegación Pontificia Delegazione Pontificia per la Basilica di S. Antonio in Padova
Dear Brother in Christ

As Catholic I feel deep concerning and suffering related to the dramatic situation lived by millions of animals on Earth, caused by ignorance, violence, and a blind and unhealthy way of consumption
All Religions except Buddhism , somehow, support this way of living.

I would like to continue, to quote two verses from the Bible:

Ecclesiastes 3:19 For the fate of the children of men and the fate of animals is the same as one dies the other dies all have one breath of life the man has an advantage over animals because all is emptiness.

Ecclesiastes 3:20: All go unto one place, they all come from dust and all turn to dust.
And if we can find ancient texts: "But ask the animals to instruct you and the birds of the sky to inform you. The reptiles of the sun will give you lessons, will show you the fish of the sea. He who ignores between them has been the hand of God who has done all this ?..." Job XII, 7 to 10 "Even the stork in the heaven knoweth her appointed station, the turtle and the swallow observe gruya time of their migration. And my people know not the right Yahweh2. Jeremiah VIII, 7

Numerous testimonies of history that speak of wisdom and greatness of our brothers the animals. (The book of Proverbs) The Bible places the Golden Age .- peaceful coexistence between species .- in the vegetarian Eden that man lives in harmony with the species, which "dominates" similar to a parent and many more citations: Genesis IX, 5 Genesis IX, 8 to 17, Exodus XXIII, 12, Exodus XXIII, 19, 4 and 5, Exodus XIII, 1, John XVII, 1 and 2, St. Justin (Martyr of the year 100), St. Irenaeus, St. Basile of Caesarea, St. Hippolytus, and many others whose testimony of history which makes clear the presence, the value of animals and their place in the lives of men.
We write to your person, with deep respect, for from the base of the arguments tested (15) and the support of millions of people who have been able to open your heart and eyes, the only possible reality, if human beings want to live in harmony, health and ensure a peaceful and secure life for future generations by protecting their health and that of Mother Earth, exposing the reasons that lead us to share with you and all theirepresentatives in the Catholic faith, the following facts :

The farming industry meat and dairy products are responsible, along with consumer attitudes that are consistently reported atrocities, (and yet the Catholic religion, we feel, has never been positioned before a tragedy of such magnitude).

The man can not be erected in a false god with the power to decide on the life of other creatures that share our lives, not to experience pain, fear and death. We can not say that the Bible or the Holy Scriptures, in paragraph one, empower human beings to act so atrocious the way daily subjected to these wonderful creatures, gift from the Creator. This industry also generates more% of emissions of greenhouse gases, which act to produce global warming of our planet. It is also responsible for deforestation and massive clearing of forests to settle new areas in them where they planted crop seeds (wheat, corn, soybeans, rice, etc..), Which more than 50% of cases in some countries, in others, more than 70%, will go to the consumption of cattle that will be part of the food chain of the human carnivore. And paradoxically prevents millions of other humans to feed on these crops. This is one of the many effects of the carnivore habit occurs in the earth and man: More hunger, more global warming, pollution, rising price of grain, more desertification

If only one day more than 6000 million people on the planet stop eating meat and its derivatives, it would save an amount of 12.7 billion liters of water, a precious and necessary to supply land, crops and the prevailing thirst million people (the poor in India have no access to even a 1 liter of water a day!) More than half the water consumed in the USA is intended to irrigate the land to feed cattle to humans . U.S. livestock consumes as much grain needed to feed the country's population multiplied by 5. The number of pounds of grain needed to produce meat and meat to feed a person for a year is 2000 while the amount needed to feed that person if the grain is consumed directly: 400 -. The amount of water needed to produce one pound of beef for human consumption is 1581 gallons while the amount of water needed to produce a pound of wheat is only of 102 gallons. The rate of emission of greenhouse gases due to la.agricultura.animal.es.51% Due to traffic: 13%

If Mother Earth and its creatures, the source of our wealth, comfort and happiness, become weak and sick, we will perish with it. Earth offers us abundance with both hands, and the man in return, leaving signs of deep wounds in his breast. Numerous scientific evidence of groups, famous people and organizations in defense of animals and nature, that daily complaints and warnings about this situation dramatically.

Man in his quest for power, luxury and banalities, creates suffering and fear in creatures that use a whim, circuses, races, rodeos, beauty products (creams, sprays, etc..: Just serve an example to illustrate this dramatic reality: the hair cosmetics are tested in rabbits' eyes go blind on many occasions), the use of fur in clothing, footwear, furniture is the result of ignorance and lack of compassion when there are more kind and compassionate alternatives.

Only in China and Korea, the drama raises his voice beyond any suffering imaginable, where animals are skinned alive, electrocuted or hanged to satisfy the demands of human consumption

Since 1978, when UNESCO and the League of Nations adopted in London Universal Law of Human Rights, long time, and yet, governments, political and religious institutions seem deaf to this tragedy that struck our hearts every day

Love and compassion is shown towards all living beings, but especially to those defenseless, weaker, and in this case, animals and plants, have no say and depends entirely on man for its existence may be someone ask: And what would happen with so many people jobs and industries that depend on this ? There is nothing to fear, in the same way that has demonstrated the negative impact of certain human behaviors on the environment, and has enabled the conversion of polluting activities in green jobs, there is always the possibility of converting into more negative situations compassionate without harming any living being

Living beings are a gift through their language without words, we teach values every day so wonderful with unconditional love and surrender to his own death. There are many documented testimonies. They do not harbor bitterness, hatred, revenge, getting even pain and torture by humans, are holders of a source of unfailing love. Are ultimately creatures of God, and as such should be respected and maintained. Not born to be confined, battered, injured or abandoned.

We have testimonies from the ninth century or even earlier, compassionate human creatures able to see beyond his eyes, and found in animals, therapeutic invaluable companions on numerous stories of illness and human suffering

So just to cite one case The psychiatrist Levingston, in the past century, when a family was distressed at not finding out the autism of her child, thanks to the presence of his trusty dog, got what medicine had not been able to before, and hope returned and joy to their lives Numerous institutions in the world working with the help of dogs, cats, canaries, horses, dolphins, elephants, etc, rehabilitation, cure and relief of various pathologies. Medicines without side effects and with an invaluable healing power, without economic interest or any material. Today, such diverse fields as child abuse and domestic violence, prisons, autism, adults, Parkinson's, cancer, shyness, infantile paralysis, Down syndrome and etc, are areas where these magnificent creatures are part of the cast therapeutic providing companionship, love and delivered with deep devotion

Because God created all of us Equal to love each other without discrimination and complex

Yours sincerely