Petition Closed
Petitioning Secretaria Departamento de Recursos Naturales y Ambientales Carmen Guerrero Perez

Stop the use of Chinchorros and Gillnets in the coastal waters of Puerto Rico/Eliminar el uso de Chinchorro y Trasmallo en las aguas costeras de Puerto RIco

Supporters

ENGLISH
The elimination of fishing nets in the coastal waters of Puerto Rico is necessary at these moments when the fishing catch in our coasts is going through the worst historical lows. Only with a complete net ban we will be able to open the impacted areas to extensive re spawning and re population, allowing the fish levels to return to satisfactory levels.

To all our fisherman friends, WE ARE ONLY TRYING TO ELIMINATE THE USE OF TRAMMEL AND GILL NETS, WE ARE NOT TALKING ABOUT OTHER METHODS OF FISHING, BE IT HOOK AND LINE, TROLLING, SPEARFISHING,ETC.

Also cast netting for bait, will not be affected by this NET BAN.

If we don’t do something regarding the destruction of the habitat and juvenile fish population at this moment, there will be no fishing soon, as the breeding stocks will continue to plummet and the habitats where fish breed will continue to be destroyed.

We are not doing an ANTI-COMMERCIAL FISHERMAN campaign, on the contrary, we are trying to safeguard the continuation of YOUR JOB.

Fish belong to all of us!! PROTECT YOUR RESOURSES!!

ESPAÑOL

La eliminacion de las redes de pesca en las costas de Puerto Rico es necesaria en estos momentos donde la pesca en nuestras costas se encuentra en sus peores momentos. Solo asi podremos lograr que regresen los niveles en las poblaciones de peces a niveles satisfactorios.

A los amigos pescadores, SOLO ESTAMOS HABLANDO DE REDES, NO ESTAMOS HABLANDO DE MAS NINGUNA ARTE DE PESCA, YA SEA ANZUELO, SILGA, ARPON, ETC, SOLO LAS REDES. Y TAMPOCO LA TARRALLA, PUES HAY QUE COGER CARNADA PARA LA PESCA COMERCIAL Y RECREACIONAL.

Las redes de arrastre atrapan lo que sea, matan todo sin importar sean especies protegidas o no. Tambien afectan los corales y los delicados fondos marinos que son tan importantes para toda la vida marina.

Si hoy no se hace nada al respecto, no habra mas pesca en el futuro pues habran acabado con los lugares de desove de los peces y demas especies.

No estamos haciendo una campaña en contra de la pesca comercial, al contrario, estamos protegiendo el futuro de toda la pesca.

La pesca....es de todos!! PROTEGE TUS RECURSOS!!

This petition was delivered to:
  • Secretaria Departamento de Recursos Naturales y Ambientales
    Carmen Guerrero Perez

Yo Pesco y Yo Voto! started this petition with a single signature, and now has 2,715 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Can you help this campaign win?