0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 100!

El passat divendres 27 d'octubre de 2017, el Parlament de Catalunya va declarar la independència i, per tant, la Llei de Transitorietat Jurídica va entrar en vigor. Poques hores després el senyor Mariano Rajoy, fent ús d'unes noves atribucions adquirides via article 155 de la Constitución (i que molts experts consideren il·legals), va decidir dissoldre el Parlament i convocar eleccions autonòmiques pel pròxim 21 de desembre. Molts vam passar de l'eufòria a l'estupefacció i el dilema ha aparegut: I ara què fem? Ens hi presentem o no?

A mode de resum: Si ens presentem a aquestes eleccions estarem avalant la intervenció via 155. Deixarem de banda el nostre full de ruta i no ens sentirem República. Si no ens presentem a aquestes eleccions regalarem la victòria al bloc unionista, que tindrà un Parlament per ells solets i a més serà legal a Espanya, únic país i única legalitat reconeguda avui a nivell internacional. Nosaltres, els independentistes, cridarem molt! Direm que el nou Parlament és ilegal, que les eleccions també ho eren! Etc. Recordeu el cas de Venezuela? La oposició no es va presentar a l'Assamblea Constituent convocada per Maduro i van decidir mantenir l'anterior parlament. Què va passar? Dos parlaments constituïts però a la pràctica el de majoria opositora, el que comptava amb el suport de la comunitat internacional, ha perdut tot el poder. A les últimes eleccions regionals, una part de la oposició que s'hi ha presentat ha jurat el càrrec davant de...? L'Assemblea Constituent de majoria Chavista! HAN PERDUT!! De debò que els independentistes regalarem una victòria als unionistes? Som República, sí! Però encara no ens ha reconegut ningú i no tenim el control efectiu del territori, de moment.

Davant d'aquest problema, proposo la següent solució: President. Convoqui eleccions constituents pel mateix dia! Es tracta d'activar el que diu el "Títol VII. Procés constituent" de la LLEI 20/2017, del 8 de setembre, de transitorietat jurídica i fundacional de la República. És possible, malgrat que faltin menys de 54 dies per la data segons apunta la LOREG (Ley Orgánica General del Régimen Electoral General) ja que l'article 3 de la Llei de Transitorietat diu que "Mentre no sigui aprovada la Constitució de la República, la present Llei és la norma suprema de l'ordenament jurídic català." Per tant com a norma suprema ningú la pot contradir.

Convocar eleccions constituents pel mateix dia és la solució al dilema! Permet que els favorables a la República ens sentim cridats a votar, sense avalar el 155 i per tant sense regalar la victòria a ningú. Evita baralles entre partits favorables a la República. Ens permet seguir amb el nostre full de ruta, sentir-nos República i, el més important: si guanyem aquestes eleccions en escons i vots, enviarem un clar missatge al món que els partidaris de la República Catalana som majoria. Ells posaran les urnes i faran el seu recompte amb la seva Junta Electoral. Nosaltres hem de constituir altra vegada la nostra Sindicatura Electoral i fer també el nostre recompte! El Parlament que surti d'aquesta votació serà, per alguns, la XII legislatura autonòmica. Per nosaltres, ha de ser la I legislatura republicana!

President: potser caldrà modificar una mica el full de ruta. Potser no és la millor solució però sí la més digna. Convoqui les constituents!

Hoy: Marc cuenta con tu ayuda

Marc Darné necesita tu ayuda con esta petición «Carles Puigdemont: MHP Carles Puigdemont, no fem legítim el 155. Convoqui eleccions constituents pel 21-D!». Únete a Marc y 49 personas que ya han firmado.