Petition Closed
Petitioning Canadiens De Montréal

Meilleur entraîneur, bilingue ou non / Best available head coach, bilingual or not.

(Version française, english version follows.)

En ne diminuant en rien l'histoire du Canadien, marquée si fortement par ses héros québécois francophones;

En ne diminuant en rien l'importance du fait français dans la communauté Montréalaise et dans la base des partisans du club de hockey Canadiens de Montréal;

En ne diminuant en rien l'importance des médias francophones qui couvrent et offrent à l'organisation une visibilité exceptionnelle;

En évaluant que l'entraîneur Michel Therrien n'offre pas de solutions qui permettront à l'équipe de sortir de sa présente léthargie historique;

NOUS, les partisans et observateurs du club de hockey Canadiens de Montréal, demandons que Michel Therrien soit remplacé et que, dans l'esprit d'offrir la meilleure expertise possible, et de maximiser les chances de victoires de l'équipe, que TOUS les candidats admissibles à occuper le poste d'entraîneur-chef du club de hockey Canadien soient considérés, sans tenir compte de leur habileté de parler la langue française.

(English version)

Without diminishing the contribution of French Quebecois heroes to the history of the Montreal Canadiens;

Without diminishing the importance of the French community within the city of Montreal and within the fan base of the Montreal Canadiens;

Without diminishing the importance of the coverage of the francophone media, which offers the team extraordinary visibility;

Evaluating that coach Michel Therrien does not offer solutions to pull the team out of its current historical slump.

WE, fans and observers of the Montreal Canadiens, demand that Michel Therrien be replaced and that, in the spirit of having the best expertise as a part of the organisation and of maximising the team's chances of victory, ALL candidates to the position of head coach of the Montreal Canadiens be considered, no matter their ability to speak the French language.

This petition was delivered to:
  • Canadiens De Montréal

Association Des Partisans Et Observateurs Des Canadiens De Montreal / Montreal Canadiens Fans & Observers Association started this petition with a single signature, and now has 456 supporters. Start a petition today to change something you care about.

Join others supporting this cause