Repatriation of Canadians in Nepal (Covid19)

0 have signed. Let’s get to 7,500!

Carl Kouri
Carl Kouri signed this petition

We appeal to the Canadian government to urgently help repatriate the many citizens currently stranded in Nepal.

Partial list of citizens stranded in Nepal:

European and other countries are currently repatriating their citizens with the cooperation of the Nepali government, while Canadians have heard nothing of substance from their consular representatives, except to be told that Nepal is on lockdown and nothing can be done for the moment.

Although the country is on lockdown, repatriations to the capital Kathmandu and out of the country are happening for other citizens as we speak. (to get back to Kathmandu by private car/van/bus, stranded citizens will need a letter from the Canadian government as well as actively working with the Nepali Govt).

Canadians in Nepal were informed by the Canadian Embassy in Delhi that there is currently only one Canadian official working in Delhi for repatriations of all citizens stranded in India and Nepal. This is woefully inadequate for the task at hand.

Furthermore, many(if not all) Canadian travel-medical insurance companies are refusing to extend Covid19 coverage for those still stranded in Nepal and wanting to extend their coverage. This is compounding the crisis’ magnitude.

Therefore, we ask the Canadian Government:

1- For prompt and concerted action from the federal government to facilitate the repatriation(with the cooperation of the Nepal Govt) of Canadians stranded in Nepal,

2- We urge the Canadian government to force travel-medical insurance companies to continue to extend regular and Covid19 coverage or come up with another arrangement until those citizens can get home.
___________________________________________________________________________

Nous faisons appel au gouvernement Canadien afin qu’il mette en place en urgence de l’aide aux citoyens actuellement bloqués au Népal.

Recensement partiel des citoyens bloqués :

Les pays européens ainsi que d'autres pays rapatrient actuellement leurs citoyens avec la coopération du gouvernement Népalais, tandis que les Canadiens n'ont reçu aucune réponse substantielle de la part de leurs représentants consulaires.

Aucune autre réponse que : Le Népal est verrouillé et rien ne peut être fait pour le moment.

Bien que le pays soit en quarantaine, des rapatriements vers la capitale Katmandou et hors du pays ont lieu pour d'autres citoyens au moment même où nous parlons. (Pour obtenir une permission de déplacement et revenir à Katmandou en transport privé les citoyens bloqués ont besoin d'une lettre du gouvernement canadien, adressée aux autorités locales ).

L'ambassade de l'Inde à Delhi nous a informé qu’elle ne dispose actuellement que d’un seul fonctionnaire canadien travaillant à Delhi pour le rapatriement de tous les citoyens bloqués en Inde et au Népal. Ceci est terriblement insuffisant, considérant la tâche à accomplir.

De plus, de nombreuses compagnies d'assurance médicale-voyage au Canada (si ce n’est toutes!) refusent de prolonger les couvertures régulières ainsi que les closes Covid19, aux citoyens bloqués au Népal qui souhaitent prolonger leur plan d’assurance. Cela aggrave l’ampleur de la crise. Nous exhortons le gouvernement canadien à forcer les compagnies d'assurance médicale de voyage à continuer d'étendre la couverture régulière et celle du Covid19 jusqu'à ce que ses citoyens puissent rentrer chez eux.

Nous demandons respectueusement au gouvernement fédéral :
1 - De se concerter et agir rapidement pour faciliter le rapatriement des Canadiens bloqués au Népal, en coopération avec le gouvernement Népalais.
2 - Obliger les compagnies d'assurance à laisser les Canadiens prolonger leur assurance médicale de voyage pour couvrir Covid19, ou encore proposer une autre solution pour protéger les Canadiens bloqués à l'étranger jusqu’à à leur retour au foyer.