Canada take action on the humanitarian crisis & govt oppression in Nicaragua #SOSNICARAGUA

0 have signed. Let’s get to 1,000!

June 23, 2018 (Versión en español a continuación/Version espagnole ci-dessous)

Canada & Nicaragua | United | Unido | Uni // #SOSNICARAGUA

WHEREAS, Canada should and can continue to be a global leader for equality, human rights, justice and freedom. Canada has used international approaches through the United Nations, Organizations of American States, G7 and G20 and more recently through the Lima Group to challenge, to sanction and act on international crimes committed by the state and its paramilitary factions against its own citizens.

WHEREAS, The Ortega government and it's armed supporter are terrorizing, killing, intimidating, wrongful detaining, not providing access to fair justice, restricting free movement or allowing citizens the right to protest without fear of retribution. Nicaraguan citizens lack food, water, health care and the basic necessities of life.

WHEREAS, protests of citizens around the world are occuring and in Canada are raising awareness of this challenge, and the free nations of the world, particularly our global partners in the Western Hemisphere and in the Americas are failing to act.

WE, the undersigned, Nicaraguans Canadians and indeed all supportive Canadians, Immigrants and Refugees, and citizens of the world call upon and demand that the Canadian Government, Canadian House of Commons work with multi-lateral international organizations including the United Nations, UN High Commissioner for Human Rights and the Organization of American States to investigate crimes against Nicaragua citizens, students and communities by the Nicaraguan state and its paramilitary supporters.

To support an end to the violence against protesters and citizens. To assist with the humanitarian crisis with monetary and other needed resources to support Nicaragua citizens access to food, clean water and medical aid. To play a leadership role, similar to the creation of the Lima Group , to create an initiative that brings together Canada and supportive countries of the Americas to demand among other issues: the release of political prisoners, calls for free elections, offers humanitarian aid and criticize the breakdown of democratic order in Nicaragua under the Ortega Government.

To use pertinent resources from Government of Canada to intervene on what is quickly becoming a major humanitarian crisis and breakdown of social order in Nicaragua. To support fair monitored elections with international observers, including from Canada. Encouraging the Canadian Prime Minister Justin Trudeau, Foreign Affairs Minister, Minister of International Aid as well as key International Ambassadors and Organizations.

WE, the undersigned, also demand that the government of Canada create economic sanctions against the Daniel Ortega, Rosario Murillo and their supporters who are using state resources to oppress Nicaraguan citizens, students, families and communities.

Canada has shown generosity as a world leader welcoming and opening the door to refugees who face persecution, the threat of being targeted to be killed just for speaking out for the rights, justice and liberty of citizens to free speech and movement. Canada needs to open the door to Nicaraguan refugees.

BACKGROUND: AMNESTY INTERNATIONAL - NICARAGUA 2017/2018

// Aquí está la versión en español:

CONSIDERANDO que Canadá debe y puede continuar siendo un líder global para la igualdad, los derechos humanos, la justicia y la libertad. Canadá ha utilizado enfoques internacionales a través de las Naciones Unidas, Organizaciones de Estados Americanos, G7 y G20 y más recientemente a través del Grupo Lima para desafiar, sancionar y actuar sobre crímenes internacionales cometidos por el Estado y sus facciones paramilitares contra sus propios ciudadanos.

POR CUANTO, el gobierno de Ortega y su apoyo armado están aterrorizando, asesinando, intimidando, deteniendo injustamente, no proveyendo acceso a justicia justa, restringiendo la libre circulación o permitiendo a los ciudadanos el derecho a protestar sin temor a represalias. Los ciudadanos Nicaragüenses carecen de alimentos, agua, atención médica y las necesidades básicas de la vida.

CONSIDERANDO que están ocurriendo protestas de ciudadanos de todo el mundo y en Canadá se está concienciando sobre este desafío, y las naciones libres del mundo, en particular nuestros socios mundiales en el Hemisferio Occidental y en las Américas, no están actuando.

NOSOTROS, los abajo firmantes, Nicaragüenses Canadienses y de hecho todos los Canadienses, inmigrantes y refugiados de apoyo, y ciudadanos del mundo llamamos y exigimos que el gobierno canadiense, la Cámara de los Comunes Canadiense trabaje con organizaciones internacionales multilaterales, incluidas las Naciones Unidas y el Alto Comisionado de las Naciones Unidas. por los Derechos Humanos y la Organización de Estados Americanos para investigar crímenes contra ciudadanos, estudiantes y comunidades de Nicaragua por parte del Estado Nicaragüense y sus partidarios paramilitares.

Para apoyar el fin de la violencia contra manifestantes y ciudadanos. Ayudar con la crisis humanitaria con recursos monetarios y otros necesarios para apoyar a los ciudadanos de Nicaragua en el acceso a alimentos, agua potable y asistencia médica. Desempeñar un rol de liderazgo, similar a la creación del Grupo Lima, para crear una iniciativa que reúna a Canadá y los países de América que brindan apoyo para exigir entre otros temas: la liberación de presos políticos, convocatorias de elecciones libres, ofrecer ayuda humanitaria y criticar la ruptura del orden democrático en Nicaragua bajo el gobierno de Ortega.

Utilizar los recursos pertinentes del Gobierno de Canadá para intervenir en lo que rápidamente se está convirtiendo en una gran crisis humanitaria y un colapso del orden social en Nicaragua. Apoyar elecciones con seguimiento justo con observadores internacionales, incluido el de Canadá. Alentar al Primer Ministro Canadiense Justin Trudeau, Ministro de Asuntos Exteriores, Ministro de Ayuda Internacional, así como a Embajadores y Organizaciones Internacionales clave.

NOSOTROS, los abajo firmantes, también exigimos que el gobierno de Canadá cree sanciones económicas contra Daniel Ortega, Rosario Murillo y sus partidarios que están utilizando los recursos del estado para oprimir a ciudadanos, estudiantes, familias y comunidades Nicaragüenses.

Canadá ha demostrado generosidad como líder mundial dando la bienvenida y abriendo la puerta a los refugiados que enfrentan persecución, la amenaza de ser asesinados solo por denunciar los derechos, la justicia y la libertad de los ciudadanos para la libertad de expresión y el movimiento. Canadá necesita abrir la puerta a los refugiados nicaragüenses.

ANTECEDENTES: AMNISTÍA INTERNACIONAL - NICARAGUA 2017-2018

// Voici la version française:

ATTENDU QUE le Canada devrait et peut continuer d'être un chef de file mondial en matière d'égalité, de droits de la personne, de justice et de liberté. Le Canada a utilisé les approches internationales des Nations Unies, des organisations des États américains, du G7 et du G20 et plus récemment du Groupe Lima pour contester, sanctionner et commettre les crimes internationaux commis par l'État et ses factions paramilitaires contre ses propres citoyens.

ATTENDU QUE le gouvernement Ortega et son soutien armé terrorisent, tuent, intimident, emprisonnent injustement, ne donnent pas accès à une justice équitable, restreignent la libre circulation ou permettent aux citoyens le droit de manifester sans crainte de représailles. Les citoyens nicaraguayens manquent de nourriture, d'eau, de soins de santé et des nécessités de base de la vie.

ATTENDU QU'il y a des protestations de citoyens du monde entier et que le Canada sensibilise à ce défi et que les nations libres du monde, en particulier nos partenaires mondiaux dans l'hémisphère occidental et dans les Amériques, n'agissent pas. Nous, les soussignés, les Canadiens nicaraguayens et tous les Canadiens qui appuient, Immigrants et Réfugiés, et les citoyens du monde, demandons et demandons au gouvernement canadien, à la Chambre des communes du Canada de travailler avec des organisations internationales multilatérales, y compris les Nations Unies. pour les droits de l'homme et l'Organisation des États américains d'enquêter sur les crimes commis contre les citoyens, les étudiants et les communautés du Nicaragua par l'État nicaraguayen et ses partisans paramilitaires.

Soutenir la fin de la violence contre les manifestants et les citoyens. Pour aider à la crise humanitaire avec des ressources monétaires et autres nécessaires pour aider les citoyens du Nicaragua à accéder à la nourriture, l'eau potable et l'aide médicale. Jouer un rôle de leadership, semblable à la création du Groupe Lima, afin de créer une initiative qui réunira le Canada et les pays de soutien des Amériques pour exiger entre autres: la libération de prisonniers politiques, des appels à des élections libres, une aide humanitaire et critiquer la rupture de l'ordre démocratique au Nicaragua sous le gouvernement Ortega.

Utiliser les ressources pertinentes du gouvernement du Canada pour intervenir sur ce qui devient rapidement une crise humanitaire majeure et une rupture de l'ordre social au Nicaragua. Soutenir des élections contrôlées équitablement avec des observateurs internationaux, y compris du Canada. Encourager le Premier ministre canadien Justin Trudeau, le ministre des Affaires étrangères, le ministre de l'Aide internationale ainsi que les principaux ambassadeurs et organisations internationales.

Nous, soussignés, demandons également que le gouvernement du Canada crée des sanctions économiques contre Daniel Ortega, Rosario Murillo et leurs partisans qui utilisent les ressources de l'État pour opprimer les citoyens, les étudiants, les familles et les communautés du Nicaragua.

Le Canada a fait preuve de générosité en tant que leader mondial accueillant et ouvrant la porte aux réfugiés victimes de persécution, la menace d'être ciblé pour être tué simplement pour avoir défendu les droits, la justice et la liberté des citoyens à la liberté de parole et de mouvement. Le Canada doit ouvrir la porte aux réfugiés nicaraguayens.

CONTEXTE: AMNESTY INTERNATIONAL - NICARAGUA 2017-2018

www.facebook.com/canadanicaragua | www.twitter.com/canadanicaragua

Today: Canada4 is counting on you

Canada4 Nicaragua needs your help with “Canada take action on the humanitarian crisis and government oppression in #Nicaragua #SOSNICARAGUA”. Join Canada4 and 730 supporters today.