Calling on Elections Canada to provide student voting locations on campuses

0 have signed. Let’s get to 500!
At 500 signatures, this petition is more likely to be featured in recommendations!

Carleton Liberals started this petition to Elections Canada

Recently, Elections Canada announced that it is not providing student voting locations on campuses. Student voting locations allowed students to vote on their campuses regardless of the riding they are a resident of. This provided students with an easy and efficient method of voting. Youth are the future of our country, and every step should be taken to increase youth voter turnout. The decision by Elections Canada will create unfair barriers for students to vote in this upcoming election and could negatively impact youth voter turnout. Further, the decision could marginalize and  decrease the voter turnout of students from BIPOC communities.

The Carleton University Young Liberals and Young Liberals of Canada call on Elections Canada to immediately reverse their decision and provide student voting locations on campuses across Canada. Elections Canada should ensure that no Canadian should face barriers in voting.

---------------------------------------------------------------------------------    Élections Canada doit fournir des bureaux de vote pour les étudiants en milieu universitaire.

Élections Canada viennent d’annoncer qu'ils ne fourniraient pas de bureaux de vote pour étudiants sur les campus universitaires. Les bureaux de vote pour étudiants permettent aux étudiants de voter sur leur campus, quelle que soit la circonscription dans laquelle ils résident. Les étudiants disposaient ainsi d'une méthode facile et efficace pour voter. Les jeunes sont l'avenir de notre pays, et toutes les mesures devraient être prises pour augmenter leur participation électorale. La décision d'Élections Canada créera des obstacles indus au vote étudiant lors de cette élection et pourrait avoir un impact négatif sur la participation des jeunes. De plus, la décision pourrait marginaliser et diminuer la participation électorale des étudiants issus des communautés BIPOC.

Les Jeunes libéraux de l'Université Carleton et les Jeunes libéraux du Canada demandent à Élections Canada de revenir immédiatement sur sa décision et de fournir des lieux de vote pour les étudiants sur les campus à travers le Canada. Élections Canada doit veiller à ce qu'aucun Canadien ne soit confronté à des obstacles pour voter.

To get in touch / Pour entrer en contact:

Carleton University Young Liberals: https://twitter.com/culiberals?lang=en

Young Liberals of Canada: https://twitter.com/ylc_jlc

0 have signed. Let’s get to 500!